Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det aner meg at dette kan bli litt langt, men håper det er noen som kan hjelpe meg litt.

Jeg har ei tulle på 2 år. Hun har bestandig vært urolig på natten, har hatt en litt bedre periode, men nå er det påan igjen. Hun har også blitt litt vanskelig å legge, må sitte ved siden av henne pg helst holde henne i handa til hun sovner. Om natta vokner hun x antall ganger, og da må vi sitte, helst ligge sammen med henne til hun sovner igjen, og dette tar som oftest veldig lang tid! De siste nettene har endt opp med at vi stort sett sover sammen med henne i sengen hennes, orker ikke opp av sengen 10 ganger i løpet av natten. Dette resulterer i at vi alle får dårlig søvn. Hun sover fortsatt dopp på dagtid, ca 1 time. Legger seg ca 19.30-20.00 og våkner ca 06, og kan i tillegg være våken 2-3 timer på nattestid, så du kan tro hun er ikke mye opplagt på dagtid til tider.

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gå frem for å "plukke" av henne dette. Hun har tydelig behov for mye nærhet og kos nå, men vil jo helst ikke at dette skal utvikle seg. Det jeg tenker på er om et eventuelt belønningssystem kan være nyttig, eller er hun kanskje for liten til å forstå det enda...? Tror ikke det er særlig nyttig å prøve å være mere streng mot henne heller, hun blir jo så lei seg, og det tror jeg ikke mammahjertet tåler... Huff, er virkelig takknemlig for noen gode råd her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg..

Skrevet

Huff, vet ikke om jeg kan hjelpe. Vi har det på akkurat samme måte med vår sønn på 19 mnd.

Datteren vår var ikke slik. Hun var vi litt strenge med da hun var 9 mnd og hun har sovet hele natten uten noe mareritt, gråting osv. siden. ( nå er hun snart 4 )

De metodene vi brukte på henne hjelper ikke på sønnen vår. Han blir bare verre hivs vi prøver å være strenge. Han har perioder da han kan sove en hel natt i 1-3 uker for så å vokne 1-2 ganger om natten i flere netter i strekk. Vi må også stryke, synge og forsikre ham om at vi er der for at han skal roe seg.

I natt endte jeg også opp ved siden av ham resten av natten. Jeg vet det ikke var lurt, men etter 2 uker med gråting og bæring tilbake i sengen så orket jeg ikke tanken på enda en dag hvor jeg var stuptrøtt..

Vi bare håper han vokser det av seg..ikke vet jeg:o/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...