Gå til innhold

Noen som har erfaring eller noen gode tips å komme med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har je virkelig møtt drømme mannen, og vi har det kjempe flott sammen. Sønnen min har det kjempe flott sammen med han. Alt fungerer eller har hvertfall fungert greit i det siste.

Han har en sønn på samme alder som sønnen min 4 år. Og dem har treft hverandre og trives godt sammen. Aldri vært noe problem. Har "bodd" der en liten stund for å se hvordan ting fungerer, og hadde en flott helg da sønnen hans var der sist.

Men nå kommer det store problemet og det er at nå vil ikke sønnen til typen komme dit på samvær lengere, han vil heller ikke snakke med faren sin i tlf. Så nå ente det med at je og sønnen min dro hjem i går, og håper da sønnen hans evt vil dra til faren sin da når vi ikke er der.

Men jeg forstår ikke hvorfor han har skiftet mening, noe man kan gjøre for at slike ting går over? Noen med erfaringer og tips?

Vil så gjerne dette skal fungere og det har det gjort. Men nå vil ikke sønnen hans mere, vil jo ikke at hele forholdet skal gå til helvete pga en vrang unge heller.

Huff dette er så vanskelig. Setter pris på alt av råd og tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet, det er ikke sikkert at det har noe med deg og sønnen din å gjøre.

Men det er klart at det kan hende at gutten synes det ble vanskelig, det her, når tilværelsen plutselig forandrer seg igjen og han må dele Pappa med en ny dame og en ny unge.

Da er det at du og mannen er voksne og fornuftige. Snakk sammen om dette. Kankje kan dere være bare kjærester et halvt år til, og møtes og gjøre morsomme ting sammen når han har sønnen sin på samvær. Trekk deg litt tilbake når gutten er der, gi ham masse tid til å venne seg til den nye situasjonen - det betyr ikke at du må trekke deg unna mannen og avslutte forholdet.

Slapp av - ta dere gooood tid. If it's meant to be, it's gonna happen anyway.

Skrevet

Enda en våken natt her med masse tanker om hvordan vi skal få til dette. Sønnen til typen min har slått seg helt vrang. Til å med nå som han vet jeg og sønnen min ikke er der, vil han ikke snakke med faren sin. Løper å gjemmer seg ol når han prøver å snakke med han. Så ikke noe trenger inn...

Så nå vurderer jeg og evt dra opp i barnehagen til sønnen til typen, prøve å få en rolig samtale med han der.... Snakke om alt det positive vi har gjort sammen, og prøve å få han til å forstå at MIN sønn har en mamma og en pappa, og at det ikke er noen som kommer til å ta fra han sin pappa.

Er så usikker på om dette er en måte å gjøre det på, må selvfølgelig evt ringe barnehagen å informere om det først. Men det er helt vilt fortiden, jeg forstår virkelig ingen ting!!!!

Noen som jobber i barnehage som har noen tips eller andre her inne som kan gi meg noen råd om hvordan man skal kunne snakke med en på 4 år i denne sammenheng? Hvordan bør man gå frem?

Vi voksne her hjemme forstår ingen ting og er totalt rådville. Er bare redd for han virkelig har fått kontrollen over situasjonen, den vil vi helst ha tilbake selv.

Hilsen

HI

Skrevet

hva med mor til barnet...?? nå kjenner ikke jeg den 4 åringen... men tror du det er fordi han vil ha kontroll han gjør dette???

jeg tror det handler mer om måten 4 åringen takler alt dette... husk han er bare 4 år.... tror ikke du skal "presse" deg på han... la han heller blir nysgjerrig på dere igjen.... på en eller annen måte.... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...