Gå til innhold

Kan snille dere gi meg tips til dåpsgave? :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo ofte tråder om dette her inne, men nå trenger jeg tips..

Takker på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor mye skal dåpsgaven koste?

Skrevet

Rundt 500,- tenkte jeg.

Skrevet

det er kjempe mye fint en kan brodere/male navn ol. på.

eks bamser, service, dynetrekk, pledd, stol.

ellers fikkk vi fine bøker. Den store boken om ole brumm, den stole boken om mormor og de 8 ungene, samling med asbjørnsen og moe, sangbok ++

Skrevet

jeg samler på sølv til mine to fadderbarn, er veldig populært blant foreldrene og en fin gave man har resten av livet. Lot mødrene bestemme mønster da. Veldig praktisk, har julegaven klar for mange år fremover.

Skrevet

Jeg ønsket babyteppe til jenta mi til dåpen. Med navn, fødselsdato, lengde og vekt på. Kjempefine! (Fikk ikke så jeg kjøpte selv etterpå ;))

Skrevet

Hvis du ikke er fadder, så ville jeg kjøpt forskjellige småting som kan brukes: Et pent sett med tallerken, bolle og drikkekopp av sånn hard plast- kjekt å ha:-) Kanskje sammen med en liten, søt ramme eller et ekstra yndig klesplagg. Er spisebestikk som ikke nødvendigvis er av sølv-kjelt med gafler og skjeer i riktig størrelse, som man ikke er redd for å bruke hver dag. Kanskje en sånn babybjørn-plastfrakk- slik man kan bruke både til spising og når barnet skal male. Eller hva med et veldig flott kosedyr/tøydukke- den "perfekte" teddybjørnen må da være veldig hyggelig å få, og moro for barnet; det er jo en potensiell "bestevenn".

Ved en dåp så får man nå ofte så mange slike dåps-ting som er fine minner, men ikke så praktiske- så derfor har jeg nå lagt meg på den linja, at så lenge jeg ikke er fadder, så kjøper jeg inn fine bruksting.

Skrevet

Vi fikk Asbjørnsen og Moes samlede eventyr til sønnen vår - en kjempefin gave!

Skrevet

Den beste dåpsgaven gutten vår fikk, var Mummi spisebestikk, det er i bruk hver dag og har vært det i 3 år. Sølvbestikket ligger pent i boksene sine. Sangbøkene er også i flittig bruk.

Skrevet

"Den store sangboka" fikk vi og var storfornøyd med det.

Rørosbarnepledd

Barnesølje til barnebunad

Kopp og fat

Bestikk

Sekk

Kniv til å spikke med

Skrevet

Ironisk distanse: Hva kjøper du hvis du er fadder da? Siden du kjøper bruksting hvis du ikke er det... ?

Skrevet

barneservise med egnermotiver er kjempesøtt, klatremus eller kardemommeby

Skrevet

Vi fikk en sånn liten bergans sekk med sovepose, termos, liten kniv og hakkespettboka oppi vi... kjempekjekt!! Termosen har blitt brukt masse... soveposen og sekken også!

Skrevet

Tusen takk for mange tips!

Kom gjerne med flere om dere har :o)

Jeg skal forøvrig være fadder.

Skrevet

Jeg kjøpte barneservise av porselen på www.babydesign.no. Bestilte med dåpsbarnets navn på, var kjempeflott :) Kostet 500 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...