prekæs Skrevet 3. mars 2009 #1 Skrevet 3. mars 2009 Er det så falig å bli rettet på da. Jeg mener? Hadde jeg sagt "ånkli" og "legimitasjon" hadde jeg vært glad for om noen sa i fra om feilen min. Må jo være flaut å ikke kunne uttale ord riktig som voksen. Eller?
prekæs Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 3. mars 2009 fnis. og så skrev jeg feil i overskriften:)
Koseklompen Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 Visse ting uttales forskjellig ettersom hvor den enkelte kommer ifra. For eksempel... Ikke - Jeg sier ITTE Jeg - Jeg sier JE Kommer ifra - Jeg sier KJÆM I FRA Ordentli - Mange der JE KJÆM IFRA sier ÅRNTLI Eller der bestemoren min er i fra, sier de f.eks ikke "Hva sa du", men "KAU SEI LÆLL" (Nå skriver jeg uttale måte" Osv osv Så jeg ville ikke likt å bli rettet på av folk jeg ikke kjenner, for de vet ingenting om meg eller hvor jeg kommer ifra. Og jeg har andre ting å bekymre meg for enn om folk rundt meg er fornøyd med hvordan jeg uttaler meg.
prekæs Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2009 Jeg sier også årntli... men definitivt ikke ånkli som noen påstår er et dialektord her jeg kommer fra. På samme måte som "legimitasjon" Ånkli er ett ord 3 åringer bruker før de har lært seg å snakke ordentlig (eller årntlig)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå