Gå til innhold

opptak i bernehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen andre enn meg som oppfatter opptaket i barnehage som litt "råttent"? syns det er så rart at de som maser mest får komme foran de som har stått i kø lenge osv. har selv opplevd "sniking" i køen...

vi hadde stått i kø på en barnehage siden søknadsfristen i 2007, og var jo dermed garantert plass i 2008.. det er jo greit.. men så er det en venninne av en venninne som søkte i 2008 på samme barnehage, og fikk plass med en gang!? (tror det gikk en mnd eller noe) hun er alene, og jeg vet at de får prioritert opptak, og jeg er helt enig i at de skal ha det....!! (så ikke ta dette som kritikk!!) men jeg trodde at det gjaldt i forhold til de som søkte samtidig? ikke at de som har stått i kø skal havne ennå lenger bak når man har stått i kø i over et år? vi fikk ikke plass i den bhg, men i nr 2 på listen.. er kjempe fornøyd med den, så dette er ikke et klage innlegg... det er bare et spørsmål om flere har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svake grupper er prioritert. Sånn er det. Det er faktisk lettere for et par å organisere hverdagen så en er hjemme med barnet, enn det er for en enslig forsørger å gjøre det samme.

I tillegg har mange kommuner hasteplasser, de som blir tildelt dem går foran alle i køen.

Skrevet

det vet jeg... og syns det er helt greit... feks alenemødre er mer avhengig av den hjelpen... det er derfor jeg sier at dette ikke er ment som kritikk... syns bare det er litt rart at de som gjerne har stått i kø i et år kommer bak en som søkte en mnd før de fikk plass..

som jeg skrev, så trodde jeg at den "prioriteringslisten" ble tatt ut i fra søknader som kommer samtidig.. feks at av alle som søkte nå 1.mars starter likt, og det blir tatt prioriteringer ut i fra listen, men at de som har stått siden 2008, burde få komme foran de som søkte 2009?

Skrevet

jeg har opplevd det samme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...