Gå til innhold

Kjenner nesten ikke noe liv:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 25 uker nå,..og jeg har kjent liv siden uke 15,men ike så mye...er liksom bare disse dunkene..og de har blitt sterkere ,men d er ikke andre plasser enn nederst i magen jeg kjenner spark...synes d er så rart...vært på ultralyd og ingenting galt..alt ser bra ut..livmor rett ved navelen el ltit over tror jeg d var...er førstegangs også så jeg er ikke så flink til å kjenne selv...men synes fremdeles d er snodig at ikke jeg kan kjenne mer liv...er det noen somvet hvorfor?Eller ligger han abre slik at han sparker nederst...? Kjennes ut som han konstant sparker meg på blæra...Jeg vil kjenne det litt lengre opp jeg og;O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis morkaken din ligger foran så er det jo ikke rart du ikke kjenner spark andre steder enn på blæra - vær glad så lenge han sparker :)

Skrevet

De sier at spark kan være litt ustadige frem til uke 26 og uke 27. Men du må gå å få ting sjekket om du ikke kjenner liv, i alle fall når du er over den grensa. Men det er ikke lett å se om det er noe feil så veldig tidlig. Jeg var inne mange ganger fra uke 26 og utover før de fant ut at det var dårlig foster sirkualasjon som det så fint heter. Jeg kjente liv vher dag og også vær eneste time, men det var ikke så mye pog det var ikke så sterkt. Men er det så ille at den lille lider da ser de det, og de er helt super flinke til å kunne se alt mulig, du må følge opp, men slappe av å nyte graviditeten din også. Det gikk velig fint med mitt barn.

Skrevet

Jeg begynnte å kjenne liv i uke 23. Rundt uke 25, 26 kjente jeg nesten ingenting. Jeg dro til føden for å se om noe var galt, men det var bare morkaken som hadde forflyttet seg frem foran barnet. Det er nok ingenting å begymre seg for :-)

Skrevet

Så lenge du kjenner liv er alt i orden. Hvor i magen han sparker er jo avhengig av stillingen han ligger i.

Du sier du kjenner dunk/spark og at de har blitt sterkere, da er det ingenting som tilsier at det er noe galt.

Skrevet

Takk for svar =) jeg har morkaka foran ja..snodige greie...kjenner jo noe hver dag men d er så lite...men jeg er selvfølgelig glad for at han i d hele tatt sparker...har vært med påå en undersøkelse på sykehuset her og hadd 6 ultralyder utenom den ordinære..og der sjekker de blodstrøm og alt slikt på friske gravide for å sammenligne med syke gravide..og jeg har fått testa ut alt som kan være galt så mange ganger at jeg burde vel være tilfreds..og vite at d ikke er det..men jeg er så veldig redd for at d kan være noe plutselig...men dette med foranliggende morkake hlres jo veldig logisk ut..men tar d da lag tid før man kan kjenne d lengre opp? Må babyen da bli såppas stor for å sparke såppas hardt at man kjenner d gjennom denne morkaken?:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...