Gå til innhold

adopsjon med aldersforskjell mellom foreldrene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvor stor aldersforskjell blir godtatt? stemmer det at det ikke kan være større aldersforskjell enn 15 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir så oppgitt altså! Gidder dere ikke sjekke noe selv??

 

www.verdensbarn.no

www.adopsjonsforum.no

www.inoradopt.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har eg lest på alle sidene og kan ikke finne noe om aldersforkjell mellom ektepar og adopsjon:)

 

har også vart på noen av disse sidene tidligere å lest:) mener å ha hørt at maksgrensa er 15 men er ikke sikker:)

 

har mye anna kunnskap om adopsjon, har lest om det og mottar blad i posten fra verdens barn:)

 

så eg gidder å undersøke,men finner ikke ut av akkurat dette:)

 

det eg også lurte på er, viss grensa er 15 år, er det noen smutthull i loven?

 

min mann og eg har så lyst å adoptere vi fyller alle krav utenom denne aldersforskjellen som eg er usikker på:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDER: "[...] Ifølge adopsjonsloven [...] kan bevilling til å adoptere, som hovedregel, bare gis til den som har fylt 25 år. Adopsjonsloven inneholder derimot ingen øvre aldersgrense. Vanligvis bør det likevel ikke gis godkjenning til søkere over 45 år. Unntak kan gjøres ved søknad om barn nr. 2 eller hvis søkerne har spesielle ressurser i forhold til barn. Den øvre aldersgrensen kan også fravikes dersom søkerne ønsker søsken til barn som allerede er i familien, der det er aktuelt med adopsjon av noe eldre barn, eller dersom det er stor aldersforskjell mellom adoptivsøkerne."

 

dette er det eneste eg kunne finne,men her står det ingenting om noen max grense i aldersforskjell mellom ektepar....

 

det står i andre regler at en familie som vil adoptere må minst mulig skille sg ut fra en vanlig familie...med 20 års aldersforskjell skiller vi oss vel litt ut ja;(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...