Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har sånn tannpine, har hovnet opp i ansiktet (på den ene siden). Det er så vondt at det verker i HELE kroppen, auuuu!!! Jeg er gravid og da er det visst bare paracet man kan ta. Har tatt 2 stk men de virker ikke noe i det hele tatt! Bor på et lite sted og her er det bare åpent på tannlegevakten på dagtid. Finner ikke noe akutt nr. man kan ringe. Er det noen som har råd?? HJELP JEG HOLDER IKKE UT!!!! Har så vondt.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Ikke for å være slem, men du holder ut, tenk bare på når du skal føde! Men når det er sagt så vet jeg hvor vondt du har det, jeg fikk betennelse i kjeven og smertene kom i rier som var helt forferdelige. Helt ærlig husker jeg ikke hva jeg gjorde for at det skulle bli bedre, men ringte tannlegen når de åpna neste dag og sa at det hasta og hvis de ikke hadde tid til å fikse den skikkelig fikk de bare ta å dra den ut, de hørte desperasjonen min og jeg fikk time med en gang, dette er også på et lite sted. Ta så mye paracet du kan i natt, og ring tannlege så fort du bare kan! Er du helt sikker på at det ikke er en tannlege vakt i nabokommuner f.eks?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Det går an å gå til legen. Der finnes massevis av deilig bedøvelse;) Ikke for å være stygg, men jeg ser for meg husjenta i Emil i Lønneberget da hun hadde tannverk.....hehe... ta et tørkle å knytt rundt hodet, slik hun gjorde;) Det hjelper sikkert. Eller tygg litt skrå, tror hun prøvde det også.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Ja hun tygde skrå, noe som gjorde det værre og hun gråt sine tapre tårer stakar, huff ja, tenkte på emil jeg også når jeg leste dette! Men det er inni helvete vondt og legevakta er et alternativ når det blir for ille, slik at hun kan få sikker bedøvelse når hun er gravid!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Bor på den største plassen i området her så jeg tror ikke det er tannlegevakt i nabokommunen. Har helt j.... tannpine og paracetene virket ikke i det hele tatt. De sier at Ibux virker og jeg er fristet til å ta en ibux, men jeg tør ikke siden det kan skade babyen. UFF!!!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 vanlig legevakt gir deg sterkere smertestillende til du kommer deg til tannlegen,det har jeg gjort før, når det har kommet akutt. paralgin forte, men spørs da,når du er gravid.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Nå har jeg ringt legevakta men der var ingen hjelp å få! Fikk bare beskjed om at jeg måtte vente til i morgen og at tannpine ikke var god nok grunn til legehjelp på natten. Jeg vet om en tannlege her på plassen, og jeg har funnet telefon nr. hennes på opplysningen... Tror dere hun blir sur om jeg ringer henne nå og spør hva jeg skal gjøre? Liker ikke å plage folk, kansje hun har lagt seg t.o.m., men er bare helt desperat nå!!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Finn heller nr til ei tannlegevakt, selv om du ikke kommer deg dit så kan de gi råd over tlf, så slipper du å vekke den lokale tannlegen som ikke er på vakt, men når du sier det så tror jeg faktisk jeg ringte tannlegen seint på kvelden her også, helt desperat blir man, men jeg ringte jobbmobil så han visste jeg var en kunde!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 Takk for tipset, det hadde jeg ikke tenkt på! Ja jeg er helt desperat nå, får ikke sove heller pga tannpine. Helt forferdelig.. Skal lete på nettet og se om jeg finner nr. til en eller annen tannlegevakt her i landet så jeg kan ringe og spørre..
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 Lykke til, føler med deg nå siden du er gravid, er liksom ikke bare bare å pøse på med smertestillende da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå