Gå til innhold

Stresset barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror dere om dette?

Da vår datter var 15 måneder, hadde vi ikke lenger råd til at jeg gikk hjemme med henne lenger, og vi bor på ei øy, med omtrent halvannen times reisetid hver vei til jobb og barnehage. Hun ble ganske fort syk, og ingen greide å finne ut hva det var. Hun gråt hele tiden, hadde konstant diare og vondt i magen, raste ned i vekt og ble livredd folk... Vi var helt fortvilet, og hun havnet på sykehuset fordi ingen skjønte hva dette kunne være. I tre måneder måtte jeg bo i byen for å være nær sykehuset med henne, og hun ble gradvis bedre. La på seg mye, magen ble bedre og hun begynte å virke mye mindre engstelig. Men med en gang vi flyttet tilbake, ble hun syk igjen.

Mannen min mener at dette er helt tilfeldig. Jeg mener at det er en psykisk reaksjon på all reisingen, stresset osv. Båten går jo til faste tider, kl 0700 og 1700, så skal jeg være i jobb, så må vi være ute den tiden. Og jeg tror absolutt at hun kan bli dårlig av dette. Synes dere at det høres litt sannsynlig ut? Eller tror dere det er tilfeldig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet mitt gråter faktisk mer når vi stresser på morgenen, og hun gråter når vi leverer henne i barnehagen.

De dagene vi har god tid til frokost og litt lek så går det mye bedre, hun gleder seg til barnehagen og er ivirig med å komme seg ut i bilen, og når jeg reiser fra henne i bhg da vinker hun med et smil.

Har ikke hatt henne i bhg så lenge, så jeg merket ikke denne sammenhengen før en dag jeg skulle starte seinere på jobb, men fra nå av skal vi stå opp i god tid slik at hun rekker å våkne skikkelig før vi må ut på jobb og bhg.

Jeg har ikke merket noe på magen hennes, men akkurat det med gråtinga har blitt tydelig pga stress på morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...