Gå til innhold

Jobb og kvalme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser at det er mange av dere som er kvalme. Jeg er i uke 6 og venter på at kvalmen skal komme. Forrige svangerskap var jeg veldig kvalm fra uke 6. Jeg lurer bare på hvordan det går å være på jobb når dere er kvalmne? Noen tips? Jeg har ikke lyst til å bli sykemeldt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har vært kvalm en god stund.. er i uke 9+2 nå.. har vel vært kvalm siden uke 5 tenker jeg.. det er kjempeslitsomt å være kvalm å skulle fungere på jobb samtidig, føler ikke jeg får gjort noe særlig god jobb.. men har dessverre ingen tips da.. er bare så lei av å være dårlig..

Skrevet

Er 6+5 og har vært kvalm den siste uka, kjennes ut som det blir gradvis verre for hver dag... Har ingen matlyst, kjemper i meg noen knekkebrød og frukt i løpet av dagen og føler meg slapp og uggen.. I dag dro jeg hjem fra jobb etter et par timer. Jeg er fysioterapeut og føler virkelig ikke at jeg klarer å gjøre noe fornuftig for pasientene mine. Men vil heller ikke blir sykemeldt. Er usikker på hva jeg skal gjøre, vurderer aktiv eller gradert sykemelding, selv om jeg aller helst vil at kvalmen bare *poff* skal være borte! ;)

Skrevet

Jeg er lærer og frykter at jeg skal slite med å jobbe fullt hvis jeg bllir like kvalm som i forrige svangerskap. Jeg krysser fingrene for at det blir bedre denne gangen. Når bør jeg si fra til sjefen om at jeg er gravid?

Skrevet

oi den er veldig individuell tror jeg.. spørs litt på om du må ta noen hensyn ifht jobben din..

selv har jeg ikke fortalt det enda er 9+3 idag.. prøver å drøye det litt..

Skrevet

Jeg og lurer veldig på når fortelle det til sjefen. Fant ut at jeg var gravid i går... så har ikke tenkt så veldig lenge på det... :) Og er jo bare 4 uker på vei... Men problemet er at jobbem min er å reise rundt og da blir det ofte lange arbeids dager, mye stress og lite søvn... med andre ord ikke veldig gunstig... Hvor tidlig burde man begynne å tenke på tilrette legging? Burde jeg slutte å reise umiddelbart? Denne reisinga er jo også til ymse steder med ymse renslighet... Kjenner jeg helst ikke vil det mer, men hvet ikke om det er litt tidlig å begynne å rope ut... Noen med noen kamentarer/ erfaringer?

Skrevet

tja den lille ligger jo ganske beskytta inni magen da, man må bare passe på hva man spiser. Hvis ikke kan man vel stort sett gjøre det man orker av aktiviteter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...