Gå til innhold

Noen andre med 7 år gamle gutter her? Hvor mye spiser de?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt redd for at gutten min spiser for mye. Skjønner jo at dette er veldig individuelt, men hadde vært greit med en pekepinn..... Han er veldig aktiv og har alltid spist bra med mat, liker det meste. Vi spiser sunt og variert, kun godis/potetgull på lørdager, sjelden saft/brus. Prøver å variere med middagene med fisk, kylling og kjøtt. Han spiser endel frukt og grønnsaker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har tre gutter. Og hjelpe meg som de kan spise.. Måtte regulere middagsmengden til familien til det dobbelte nettopp.

De vokser mye og trenger mat.

Hvorfor synes du han spiser for mye? Ser han overvektig ut?

Så lenge han spiser sundt og ikke legger på seg for mye, kan han vel regulere mengden selv. Syntes de vokste litt i rykk og napp i den perioden og matlysten varierte ofte med det.

Skrevet

Hvorfor er du redd for at han spiser for mye?

Skrevet

Han er tett i kroppen men absolutt ikke tykk. Han er litt over gjennomsnittet høy for sin alder, vekten har stort sett ligget der den skal. Vet ikke helt hvor mye han veier nå. Jeg bare syns han spiser så mye, men vil ikke stoppe noe han faktisk trenger. Så lenge det er sunt og variert er det jo ok. Jeg har et veldig bevisst forhold til det, for jeg har strevet veldig med vekten selv, men er på rett vei nå. Er så redd for at han skal adoptere mine dårlige vaner (som jeg ikke viser til han) nemlig å spise når du kjeder deg, eller bare har lyst på noe...

Skrevet

Dersom han har faste måltider, er ikke det et stor problem.. litt frukt til mellommåltid etc.

Husk at de vokser enormt i perioder og trenger ekstra mat. Siden han er aktiv også, synes jeg du skal slappe av.

Fint at du legger om dine vaner, de tar jo etter oss voksne.

Skrevet

I dag spiste han: en brødskive til frokost. To brødskiver til lunsj +frukt på skolen. To brødskiver på SFO. Tre kjøttkaker, potetmos og grønnsaker til middag. To brødskiver, en youghurt og en banan til kvelds. Drikker melk til et par måltider og vann til resten... Er ikke dette veldig mye for en på syv år? Han er veldig aktiv da, det skal sies.

Skrevet

Jeg har jente på 8 år, og hun spiser slik hver dag, og har gjort det lenge;) Slank og aktiv er hun også, og lang for sin alder. Hun trenger den maten hun spiser.

Høres helt ok ut for meg. Vi har ikke noe overvekt i familien, men aktive, voksende og sultne barn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...