Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 har prata med ei venninne av venninna mi(kjenner henne ikke selv)hun er gravid over uke 20 og har fått beskjed av legen om at barnet er sykt,og de har annbefalt abort,men når jeg leser om den feilen babyen har så er det ikke så at det ikke kan gå.barnet kan opereres men legene sier at selv om utsiktene ser bra ut så kan de ikke love noe... men hallo hun er over 20 uker det er ett menneske det fortjener jo en sjangse eller hva.ååå blir så lei meg og fortvillet nå..
Gjest -<<- Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Høres ut som en historie du ikke kjenner i detalj? Jeg tviler rett og slett på at legene ville sagt at "utsiktene ser bra ut, men vi kan ikke garantere noe så vi anbefaler abort." De kan aldri garantere noe, og det er enhver kompetent lege klar over.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Uff.... Håper ho velger å beholde barnet sitt likevel! Dakar lille vennen, får helt vondt i hjertet! Kan aldri tro legene anbefaler noe som helst. Håper ikke det hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 nei kjenner den ikke i detalje jeg bare prata med jenta siden jeg har barn som måtte opereres etter fødsel.legene har ikke sagt det men leste endel om tilstanden og har prata med folk som har barn med noe av samme feil som dette barnet har.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Fordi jeg er imot abort og ihvertfall her hvor hun er så langt ute i svangerskapet.skjønner ikke at leger kan råde til og ta det bort.og det er faktisk ikke lett og være støttende når man mener at det er galt... så jeg trenger hjelp til hva jeg kan si til henne?
Gjest -<<- Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Hvorfor skal du si noe? Om hun velger abort etter medisinsk råd, er det siste hun trenger formaninger fra deg. Og om hun ikke gjør det, så er det jo uansett hennes avgjørelse. Men jeg tror som sagt ikke det spor på at legene har rådet til abort i uke 20 med mindre det er gode medisinske grunner for dette.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 hadde ikke tenkt og gi henne noen formaninger.jo leger kan gjøre det les inne på forumene her så ser du at folk som har hjertesykebarn nesten følte seg presset til og ta abort.så den medisinske grunnen er at barnet er alvorlig hjertesykt og må opereres dager etter fødsel.og da kan selvsagt ikke legene si hvordan det går.men har lest mye om feilen og det står at ungene har gode utsikter...... det er derfor det er så fælt....og jeg vil gjerne være en støttende person for henne men det er vanskelig når jeg tror ast barnet har en stor sjangse for og klare seg
Gjest -<<- Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 Du kan jo videreformidle informasjonen du mener å ha til din venninne, som igjen kan ta det med sin venninne. Men utover det er dette virkelig ikke din sak.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #11 Skrevet 2. mars 2009 Nei hvorfor skal jeg det.jo fordi når folk spør meg om råd eller vil ha min støtte så vil jg mer en gjerne være der for dem..var ikke det rart???
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #12 Skrevet 2. mars 2009 hva mener du med ikke min sak? nei det er ikke jeg som må ta valget og leve med det.men det er meg som er blitt spurt om og støtte personen og være der i en vanskelig tid.det er jeg som prater med henne på telefonen siden jeg selv har et sykt barn så vet jeg ihvertfall hvordan det føles.Nei det er ikke min sak,men det er min sak og være der for henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå