Gå til innhold

Må kanskje fjerne mandlene til jenta vår.?.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til øre-, nese- og halsspesialist om 2 uker. Fastlegen anbefalte at det var nødvendig å fjerne mandlene, siden hun har hatt halsbetennelse 3 ganger siden desember...

Jeg er ganske bekymret fordi det har vært så mye oppstyr, nettopp rundt mandelopererte barn. 3 barn siden 2004 har mistet livet som i følge av en "enkel" operasjon. Og 1 jente har blitt 100% funksjonshemmet. Jeg er klar over at den ene gutten som døde, ikke var helt frisk fra før.

Jeg prøvde å forklare min og min samboers bekymring til fastlegen. Jeg synes ikke akkurat at det virket som om fastlegen brydde seg. Det kommer nok til å gå bra; sa legen. Det skjer ytterst sjeldent noen komplikasjoner og dødsfall etter en slik operasjon. Ja, men....

Hmmm. Det er vårt barn. Hvordan kan man si noe slikt? Man vet aldri om det går bra, før det er antydning til at sårene begynner å gro... Foreldrene til de barnene som døde og de som sitter igjen med et 100% funksjonshemmet barn, sitter igjen med ingenting.

De har også trodd at alt skal gå så bra!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig sjelden at det oppstår alvorlige komplikasjoner etter mandeloperasjoner, og fordelene med å få fjernet plagsome mandler er store.

7 av våre barn og også mannen min har fått fjernet mandlene helt uten problemer og alle fikk nye liv etter inngrepet. Ville valgt fjerning igjen uten den minste tvil.

Skrevet

jeg tenker at det jo ganske mange som opererer. så sjansen er jo veldig liten for at det skal skje noe med ditt barn. blir jo som at det er jo sikkert minst like mange barn som er død i bilulykker de siste årene... og du tar henne med i bilen går jeg ut ifra.....;)

men jeg skjønner at dere er bekymret altså. men ville nok tatt oprasjonen. har sett hvor stor forskjell det er på barn før og etter en slik operasjon.

hvor gammel er hun?

Skrevet

Sønnen min ska inn og fjerne mandlene nå i mars. han har hatt 7 kraftige halsinfeksjoner på 1 år.

Og han er skikkeli dårlig når han ¨får det oxo..

Jeg er oxo bekymra for operasjonen, og ihvertfall at vi blir sendt hjem samme dagen han opererer.

Ska fortelle han legen at jeg ikke vil ha med meg hjem den første natta og be om å få bli over natta ihvertfall.

Skrevet

Hun er 3 år.

Jeg synes det er merkelig at de tørr å sende mandelopererte barn hjem etter bare noen timer på oppvåkning. Leste på en nettside isted på en blogg, der noen forklarte at man helst skal ligge på sykehus til man ser første antydning til at det begynner å gro. Noe som normalt er 3-5 dager. Men helsenorge har begrenset med senger og personell som kan være tilgjengelig...

Jeg har selv tatt mandlene i voksen alder. Noe som var helt jævli. Mildt sagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...