vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Har dere alle sendt inn permisjonspapirer? Er jo nav det er snakk om her, men forhørte meg, og hun syntes jeg var tidlig ute.. Skriver dere ned på papirene når dere har tenkt å ta ut ferie, om dere har bestemt dere for det?
mini blir storebror Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Hei.. har ikke sendt inn papirene enda.. men har begynt å se på di.. tenkte å kontakte nav for samtale vis det går.. for jeg har så mange spørsmål.. jeg skal ha ferie 3 uker før permisjonen begynner.. mendet står jo at vi må fylle ut når han og skal ha ferie.. det vet vi ikke når.. men har forsanne set slik at vi ikke trenger fylle inn alt på sjemaene. at vi kan ta det etterhvert.. vi ha foresten termin på samme dag..
endelig mamma:) Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Jeg fikk beskjed om å ikke sende det inn før i april for en får papirene i retur dersom en sender de inn for tidlig.. og jeg skal ha i slutten av juli.
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2009 tenkte å ta ut ferie midt i permisjonen, siden jeg har termin i slutten av juli.. Men er ikke så lett alltid å vite når barnefar skal ha sin permisjon og når det passer best å ha ferie, alle disse rubrikkene på skjemaene.. Bestemme for hva en skal gjøre et år fram i tiden! Får fylle ut de enkleste delene av skjemaet først, og så spørre om hjelp på kontoret når jeg skal levere det.
FruAkilles Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Det er også forslag om nye permisjonsregler fra 1.Juli 2009, hvor far går opp fra 6 uker til 10 uker, men siden dette ikek er vedtatt ennå er dte mange av oss JULI ventende som bare må vente og se hvordan vi løser permisjonene
laffi - fødeklar :) Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Da vi skulle ha lillegutt i juni 2007, sendte jeg inn papirene til Nav rundt påsketider tror jeg. Det gikk helt greit. Siden vi ikke ivsste helt hvordan pappa'n skull elegge opp sin permisjon eller ferie, skrev vi at vi vill ekomme tilbake til dette. De trengte visst å få denne beskjeden kun en måned før han gikk ut i permisjon. Men vet ikke om det er det samm enå da. Skal ha 4.juli denne gangen.
Dobbelt prinsessemamma Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har blitt fortalt at en må søke om fødselspenger 12 uker før permisjon for å være sikker på å få pengene til permisjonen. Ikke så veldig farlig med ferie, dette kan endres underveis. Det viktigste er å bli registrert i systemet.
Lykkelig med 1.baby i magen:) Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Dere må huske at NAV ikke har så veeldig god kapasitet for tiden. Jeg har fått et tips om om å levere skjemaet litt før enn jeg hadde tenkt, siden det er så lang ventetid...men dette er ikke hos alle nav kontorer da selvfølgelig. Jeg er bare redd for at jeg ikke skal få pengene når jeg skal...det er litt kjedelig..hehe
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. mars 2009 ja, jeg prøvde å nevne det for hu dama på nav-kontoret, men får vel ikke levert papirene før allikevel.. Noen som vet når de bestemmer seg for om det blir 6 eller 10 uker for far?
meg & to små vampyrer Skrevet 4. mars 2009 #10 Skrevet 4. mars 2009 Jeg skal ikke sende inn helt enda. Jeg skal søke engangsstønaden bare jeg da, så sender den inn etter uke 26, dvs i slutten av april tenker jeg. Ferie skal jeg jo ikke ha.
meg & to små vampyrer Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Det er bestemt at det er 10 uker for far for alle barn født etter 1.juli 2009 forresten.
Lucia77 Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har termin 7. juli og har ikke sett på noen papirer sammen med sjefen min ennå. Jobben min (offentlig ansatt) kommer uansett til å forskuttere meg lønn under hele permisjonen og få det refundert fra nav. Fikk et barn i 2004 også. Den eneste forsjellen jeg merket da var at trygdekontoret også ville gi meg penger......de kom på en utbetalingsblanlett. Så da måtte jeg selv gjøre oppmerksom på at jeg har allerede fått penger av arbeidsgiver.
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 4. mars 2009 #13 Skrevet 4. mars 2009 Hvordan blir det med de nye reglene om 10 uker til far, når man har termin akkurat 1 juli?? babyen kan jo komme både før og etter, dvs umulig å vite nå om far skal ha 6 eller 10 uker..
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 4. mars 2009 stod lenger opp i tråden at det ikke var bestemt om det skulle bli 10 uker, var bare et forslag.. Så vi andre som har termin seinere er like blanke!
Nybakt tobarnsmamma Skrevet 4. mars 2009 #15 Skrevet 4. mars 2009 står også lenger opp i linken at dette er bestemt også!! ;-) Noen som vet om dette ER bestemt eller ikke? evt når bestemmes det??
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #16 Skrevet 4. mars 2009 prøvde å finne noe informasjon om dette på nav sine sider, men stod bare at far skal ha 6 uker, stod ingenting om nye regler etter 1 juli! Er det noen som vet hvor dette står i nav sine sider om nye regler?
juli-jenta Skrevet 6. mars 2009 #18 Skrevet 6. mars 2009 Jeg leste i siste nummer av bladet Gravid at nye regler kommer fra 1. juli. Går ut i fra at det stemmer...
3b@rnsmor-30* Skrevet 6. mars 2009 #19 Skrevet 6. mars 2009 jeg har ikke sendt noe enda.. jeg må sende både til jobben og til nav... for jeg har et vikariat som går ut 30.7... og har termin 7.7.... har ikke sjekka hva og hvordan jeg skal ordne dette enda jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå