Gå til innhold

Virker ikke som at noen er positiv til min graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil jo gjerne fortelle hva jeg opplever å føler i svangerskapet. Derfor skravler jeg i veg her hehe..

Bf er ikke begeistret, da vi ikke er sammen.

Min familie ikke så positiv..

Men min bestevenninde er go som gull å ha :)

Flere som har det slik?

Føler meg litt ensom og trist til tider...

Samtidig må jeg finne meg jobb, ny leilighet osv...

'Huff, er det hormonene som snakker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, trist at du har det sånn. Men om det er en trøst, så tror jeg at folk vil endre seg etterhvert. Jeg hadde det litt på samme måte, var overhodet ikke planlagt graviditet og verken barnefar eller familie + noen venner var negativ, men nå har alle endret mening, og bf er til tider veldig positiv. Og jeg tror det vil ordne seg med leilighet og jobb for deg. Lykke til iallefall, og husk, du er ikke alene!

Skrevet

Hei.

Det var leit å lese. For dette er jo en tid man skal kunne glede seg over å få barn og kunne utrykke det med positiv respons!

Du er heldig som har bestevenninden din, det er jo kjempe morro å kunne dele det med en av de beste vennene man har!

Kanskje det er et lite sjokk for bf siden dere ikke er sammen. Gutter får vel sin reaksjon de og. Når det gjelder familien tenker de kanskje på hvordan dette skal gå siden du må finne deg ny jobb og nytt sted bo.

Ta tiden til hjelp så kan det hende at alt ordner seg og de blir mer positive.

Ønsker deg masse lykke til videreog håper alt ordner seg for deg. Kos deg med den lille i magen:)

Skrevet

takk for positive innlegg :)

Dere på BIM er så gode å ha :)

Den lille i magen duller jeg med hele tiden hehe.. Men er nok for liten til å høre å kjenne at jeg stryker på magen hehe...

Er 17+1

Skrevet

Mente at verken barnefar, familie og en del venner var positive, men at de kommer seg nå. Det kommer nok som et sjokk på de, så ta tiden til hjelp, så ordner det seg nok skal du se:)

Skrevet

Hei! Jeg har vært der du er og vet hvordan det kan føles akkurat nå. Ønsker deg alt av lykke til videre og håper og tror at alt ordner seg for deg.

Klem!

Skrevet

sett opp hodet...bli kjempe positiv...prøv å smitte det over...snakk pos fortell om alle herlig sparkene osv...

-regner med at du har begynt å sette deg inn i svangerskapet å sånt...si det til folk at du har bestemt deg å gjøre det beste ut av dette å ønsker gjerne at folk kan uttrykke seg mer positivt rundt deg...ærlig talt jeg hadde bare rett å slett sagt det rett ut !!!

Skrevet

morsomjente:

Jeg kan ikke fortelle alle om det.. Kan ikke fortelle om graviditeten til alle å enhver pga jobb.. skal snart på jobbintervju...

Skrevet

Uff, trist at du har det sånn:( Bf var også slik med nr 1, men han endret fort mening da han fikk se den nydelige datteren sin. De pleier ofte å være litt feige i begynnelsen, de ser ikke sv. skapet på samme måte som vi gjør, etter som vi bærer dem og kjenner dem mer enn det de gjør:S Men du vet iallefall at du har oss da:)

Skrevet

ja,d er trasig..Spinnvill_augustbaby: du vet jo litt hvem jeg er..i har snakket litt på msn..

du kan lese hele min historie som står under: min historie fra uplanlagt graviditet++

ja,menn endrer seg når de får høre at de har gjort dama/noen gravid..

d går mye igjennom hodet på en gutt/mann når han hører at han skal bli far..de tenker ikke helt på samme måte som oss,de kan bli veldig skremte fordi de "mister ungdommen",de ser kanskje for seg noen av seriene på tv mee rampete barn,ufyselige barn osv..d skremmer dem..å d skremmer dem å være så bundet til noen..

d er ikke lett å være mann å ska bli far å d er ikke lett å være kvinne å skulel bli mor,å samtidig skjønne hva som går igjennom hodet på en umoden mann..

Skrevet

hey. jeg hadde d akkurat som deg i starten...faktisk helt likt bortsett fra at mora mi var kjempe glad..men sefogså skeptisk pga av dette med bf...hvis du vil kan du sende meg brev her inne.. jeg vet akkurat hvordan du føler deg..men d kan faktisk snu etter en stund:)

Skrevet

du skriver jo at det virker ikke som noen er pos til graviditeten...mente mer de som er deg nærme deg...at du kan be dem å være så snill å være mer positive...hvis du skjønner....skjønner godt at du ikke går rundt å forteller alle hvis du skal på jobbinter...håper du skjønnte hva jeg mente...masse masse lykke til videre, håper det forandrer seg, ikke noe koselig å gå rundt å ha det sånn...

Skrevet

da fikk jeg svar ang jobben :(

Jobbet der i over to år... Så fikk ei høygravid dame jobben. jeg fikk kun være vikar for henne! argh.. Å ei gammel dame på over 60??!

Hva er dette da? Skikkelig urettferdig. De måtte se ann utdanning, jeg har ikke utdanning innen det faget. Men dette er jo min jobb, som jeg har hatt i over to år!!! Det er så urettferdig. Satt meg ned å grein da jeg fikk vite det, liksom alt til H**** :(

Vet det ordner seg økonimisk. Men kjipt å måtte miste jobben slik :(

Skrevet

Man har dessverre ikke førsterett på en jobb selv om man har gått i vikar i den over lenger tid (eller jo etter en del år, er det fire tro, så får man mer rettigheter).

Men skjønner at det er veldig kjedelig. Mister du all jobb eller er du fremdeles vikar der?

Skrevet

har aldri vært vikar.... Men blir det nå

Skrevet

Hva slags ansettelsesforhold har du hatt da?

Men du får jobbet slik at du får penger under permisjonen?

Skrevet

midlertidig ansatt..

ja, tror nok jeg får det..

Skrevet

Ja, midlertidig ansettelse er jo også en variant ja.

I praksis blir det jo det samme som å gå i et vikariat for en viss tidsperiode:)

Håper du får jobba videre så lenge du trenger hvertfall:)

Skrevet

jeg vil ha fast jobb der.. trives så godt.. å liker kollegaene mine kjempegodt.. så nå får jeg jo høyere lønn, 1års vikariat. og dersom noen sier nei til jobben, eller noen slutter, så får jeg fast :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...