Gå til innhold

Trist, lei og på tur til å gi opp...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med gråten langt oppi halsen og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Lenge siden jeg har vært inne på barnimagen nå. Mistet i 13 uke i høst, så har holdt meg unna siden det. Har vært tungt. Den graviditeten var ikke helt planlagt. Eller dvs. vi brukte jo ikke prevensjon og hadde jo sex! Jeg var overlykkelig, mens han var sint, redd og truet med å gå. Men etter noen uker begynte han glede seg til å bli pappa og jeg så bare lyst på alt.

Han er 28 og jeg 31. Jeg har en gutt på 9 år fra tidligere, så familielivet ville ikke blitt noe nytt for oss. Og mannen elsker barn. Har til og med arbeidet i barnehage. Men så mistet vi altså i uke 13. Bare dager før vi skulle til vår første UL. Gledet oss skikkelig, hadde fortalt det til venner og familie. Når jeg kom hjem fra gyn og hadde fått vite at vi hadde mistet, så satt sambo i gangen og gråt... Godt å se at han faktisk ble lei seg. Han trøstet meg med at vi skulle prøve på nytt og at denne gangen kunne vi glede oss ilag fra dag 1.

2 uker etter operasjonen stakk sambo ifra meg. Sa det var slutt og at han skulle flytte. Jeg satt tilbake i sjokk og sorg. Han flyttet til en kamerat, men kom tilbake etter bare noen uker. Forholdet har imidlertid ikke blitt helt i orden igjen. Han forklarer det med at han er lei og at hn er redd jeg vil mer enn han. Han vil ikke ha barn nå. Når jeg spør hva han mener med det, om han IKKE vil ha barn med meg eller om han bare vil vente litt, så svarer han kun "vet ikke".

Jeg er så fortvilt, tør jeg satse på en sånn mann?? Det han trøstet meg med var at vi skulle prøve igjen, hva skjedde?? Jeg er 31 år, kan fortsatt få barn i flere år fremover, men vil jeg kaste bort årene på en som jeg ikke vet om vil ha barn? Det eneste jeg tenker på for tiden er graviditet og barn. Jeg må jobbe sammen med ei som har termin samtidig som jeg hadde... Naboen har fått baby, min beste venninne har fått baby. Jeg vil så gjerne... Men blir han klar????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, dette var utrolig trist lesning:( Har bare lyst å gi deg en klem!!

Jeg er ikke så flink til å gi råd. Men jeg må si at hele opplegget høres jo helt merkelig ut.. Først så sa han at dere kunne lage en ny bebis, men så stikker han bare av? Det er nok noe alvorlig gale her.. Og fyren er jo 29 år! Er han ikke klar nå så frykter jeg for han aldri blir klar:( Huff..

Håper du finner utav saker og ting.. Jeg ble litt sjokkert da jeg leste dette også, han virker jo helt merkelig:(

Skrevet

Hei, takk for svar. Og ja det virker helt totalt merkelig og uforståelig. Jeg er redd han stakk fordi han er redd for å bli far..... Høres rart ut, men samtidig det eneste svaret jeg kan finne. Han har hatt en grusom far selv.

Jeg har vært utrolig bitter. De to første ukene etter at jeg mistet så levde jeg jo på drømmen om at vi snart skulle prøve igjen. Men når han stakk knuste han den. Så kom han tilbake og han tente jo da håpet om at vi kunne prøve igjen om en stund. Han VET jo hvor mye jeg ønsker meg barn. Han så jo selv hvor knust jeg ble når vi mistet........ Huff... vet ikke.. Hadde jeg ikke elsket han så høyt så hadde jeg bedt han om å dra igjen. Men jeg tror ikke jeg klarer.... Er så gla i den gutten. Jeg følte meg helt lost når han stakk... Og stakkars gutten min på 9 år blir jo helt forvira oppi alt dette... Men vil jeg ha han dersom vi ikke skal ha barn??? Det vet jeg ikke. Ønsker meg virkelig barn med han....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...