Gjest Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Har til nå, er i uke 33, ikke fått noen strekkmerker. MEN, så igår et lite et på hofta. Får helt hetta her Hadde vært deilig å slippe unna de verste strekkemrkene, så lurte på om noen har noen gode råd, som kanskje kan hjelpe litt? Og, når er det mest vanlig at de dukker opp?
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Er i 34 uke, har enda ikke fått noen og håper de holder seg laaaaaangt unna!!! JOrdmoren min sa at det ikke var noe bestemt hvem og hvordan man fikk det .- noen var bare heldige mens andre var uheldige!
☆★MammaTil2Snart1UkeIgjen☆★ Skrevet 3. mars 2009 #3 Skrevet 3. mars 2009 Tror nok det har med gener å gjøre. Moren min la på seg ca 10-12kg under alle svangerskapene, og fikk masse... Mens tanten min la på seg 30kg!!!!!! og fikk ikke ett eneste ett... Så da sa det jo seg selv at jeg også kom til å få!!! Masse, midt på magen, og dette i uke 33, da jeg trodde jeg var sikker!!! Men de forsvinner, er nå 2 1/2 år siden jeg fikk mine, og de er nesten borte nå!!! =D Kan jo alltids være lurt å smøre seg vær dag da =)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 fikk ingen sist Fått maaaassse nå..er uke 34.. Er nok en del større enn sist også da.. typ 5kg mer nå enn ved termin sist
frua Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Det er nok ikke noe du kan gjøre for å unngå disse strekkmerkene - og på en måte er det en trøst i seg selv. Hadde jeg fått vite i dag at jeg kunne unngått de strekkmerkene jeg alt har fått- villle jeg synes det var erglig. Strekkmerker er som lotto - noen vinner dem, andre ikke. Det er visst ingen som kan forklare hvorfor. Gener? Vel, søsteren min har ingen (etter 4 svangerskap) - jeg har. Moren min har... Du kan jo prøve å unngå formye belastning på magen. Jeg vet at jeg kjente det da jeg fikk mine første. Jeg satte meg ned på huk for å vri opp en gulvfille - kjente en slags iling på magen, og så var merkene der.
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 Mormor hadde enorme mengder, mamma hadde ingen. Selv har jeg ikke fått noen enda, men det er det jo ingen som vet hvilke resultater som kan gi...
Castein81 Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Kan nok ikke styre dette selv. Jeg har smurt magen morgen og kveld, men har fått noen bittesmå strekkmerker nederst på magen. Nå er jeg 38 uker på vei, oppdaget merkene for noen uker siden. Smører fortsatt magen, men jeg syns det er så koselig å stelle den
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Trodde jeg kanskje kunne være heldig å slippe unna, men NEIDA! Er 39+3 idag, og siste uka har de dukket opp ett etter ett. Hadde ikke ett strekkmerke som hadde kommet i graviditeten (hadde noen fra før...) før inntil en uke siden. Men nå får jeg ikke stoppet dem gitt! Fått en fiiin laang serie med strekkmerker på "sideflesket" og helt bak på ryggen, pluss tre store på undersiden av magen. Gjør meg ikke så mye egentlig. Denne kroppen holder da faktisk på å lage et nydelig lite barn!
*ei tulle+spire* Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 jeg er i uke 35, og har MASSE strekkmerker. de strekker seg over hele magen, og på lårene. har til og med fått strekkmerker nedover leggene. dette ser utrolig stygt ut, og er kjempe irriterende! har prøvd alt av kremer, og oljer i badekaret. ingenting hjelper til meg. men alle er røde, bortsett fra de på framsida på magen, de er lilla/blå. så håper alle de røde går bort!
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 hmm.. for å si det sånn så tror eg ikke det er noe vi kan gjøre for å ikke få strekk merker, for eg tror det er huden som forandrer seg mens man er gravid, for min del har det bare vert til fordel for eg fikk mine strekk merker i 6 klasse.. ikke fordi at eg la på meg men huden min sluttet å gi etter veldig irriterende når man går i 6 klasse.. men etter eg blei gravid har eg ikke fått noen strekk merker etter på...
År og dag Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Har hatt to svangerskap praktisk talt uten strekkmerker, men nå blir det verre og verre for hver dag. Håper inderlig de blir finere etterhvert, hvis ikke har jeg gått i bikini for siste gang, sukk. Dukket opp i uke 36.Har ikke lagt på meg mer i dette svangerskapet enn i de to andre, så det må jo være hormonelt betinget.
marsbarn fra Østfold Skrevet 4. mars 2009 #12 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har vært så fornøyd med at jeg ikke har fått et eneste strekkmerke - men hva er det jeg oppdaget forrige uke? 3 stk nederst på magen!! Jeg var da i uke 38! Så de kan desverre dukke opp på slutten og. Heldigvis ikke av de største, så håper de forsvinner etterhvert. Har aldri hatt et strekkmerke på kroppen i det hele tatt. Jeg har smurt meg hver eneste dag med bodylotion og body butter fra body shop. Fortsetter med det;)
Hedda_L Skrevet 4. mars 2009 #13 Skrevet 4. mars 2009 Får du hetta av et lite strekk merke..Gevinsten man får er jo så mye større enn hva man må ofre er nå min mening. Jeg fikk strekkmerker i mitt første svangerskap, men de gikk fint tilbake når jeg gikk ned i vekt. Ser de er tilbake nå som huden har stekt seg igjen men vet at de blir ikke særlig synlig når kroppen min er tilbake i gjenge. Syns ikke det er noe man skal bekymre seg for, det beviser jo bare at man har bært frem et barn.
skorpio9 Skrevet 4. mars 2009 #14 Skrevet 4. mars 2009 Jeg tror jeg så et bittelite på hoften også i går, mannen min kunne ikke se det og syns jeg er litt hysterisk, han sier at han bryr seg mer om rumpa.... jeg bruker en sånn honning-krem som jeg kjøpte på mammashop, den er skikkelig klissete men smører skikkelig, "Tummy honey stick - stretch mark prevention"heter den, og er som en deodorant og veldig praktisk. Vet ikke om det hjelper, men det hjelper i alle fall meg mentalt å smøre noe på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå