snart mor til 3 små Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Har nå begynt å få vonde tak i rygg/mage, samtidig som at det strammer seg. Hadde termin for to dager siden. Takene kommer med ca 10 minutters mellomrom, +/- 2 min.. Men har ikke holdt på så lenge, litt over en time, i tillegg til at de ikke supervondt. De varer heller ikke så lenge av gangen. Spørsmålet er: Hva er best å gjøre nå? Ligge, stå, sitte, vaske? Vil ikke sette igang med noe altfor store greier, vil heller samle krefter tilfelle det skulle ta seg opp.. Er livredd for at det skal gi seg. ) Hva er sjansen for at det går over?
Kjærlighet <3 Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Det kan hjelpe å gå om det er rier du har. (høres jo sånn ut da :-) Men ikke slit deg ut ! Kreftene kan du komme til å trenge senere, jeg vill spist litt og tatt kelden jeg :-) Lykke til!
2flottebarn;) Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 De sier jo at det kan lønne seg å være i bevegelse, men ettersom man ikke vet hvor lang tid det tar så ville jeg hvilt mest mulig. Jeg hadde en lang fødsel med nr 1 og angrer litt på at jeg ikke hvilte mer før riene tok ordentlig tak og det var vanskeligere å slappe av imellom. Lykke til!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Legg deg i badekaret!! Det lindrer om du får smerter, og gjør at musklene i kroppen din slapper av! Få også din kjære til å lage deg noe god mat! Om fødselen er i gang, IKKE slit deg ut! Spar på kreftene, spis mat og få i deg energi!! Blir det verre, men du ikke føler for å dra inn for en sjekk ta to paracet! Og slapp av! Lykke til da! Å føde er en veldig kjekk ting!! Lytt til kroppen din, den vet hva som må gjøres!
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Jeg ville ha spist litt kanskje tatt en dusj og krøpe godt under dyna i senga og prøvd å fått meg noen timer søvn hvis jeg var deg...jeg hadde bare rier på natta i 3 netter så jeg fikk ikke noe søvn og anbefaler på det sterkeste å sove mens du kan
SNURF 5 GUTTER Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Legg deg for kvelden og sov. Så i morgon koser du deg med nurket.
Snabeltann Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 IKKE legg deg i badekaret.. kan bremse fødselen om du gjør det for tidlig. ta en dusj og gå og legg deg du trenger noen timers søvn hvis du klarer, (eller i det miste hvile..) kan bli en hard natt :)D
Idun<3tosmå<3 Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 Joda, for om et bad bremser riene så er det ikke ekte effektive rier uansett. Og da er det eneste riene gjør å slite henne ut! Føden anbefaler å ta en varm dusj eller et bad! Nettopp derfor!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 2. mars 2009 #9 Skrevet 2. mars 2009 hvordan går det???, hehe. så spennende:) lykke til:)
mamma til fire små Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 jeg gikk i mange dager med rier med nr 1. fikk ikke fart på de før jeg tok 2 paracet og la meg med varmeflasker med så varmt vann jeg greide å ha inntil huden. la varmeflaskene på de stedene det gjorde vondt. med nr to startet det også veldig tregt. var liksom ikke noe tak i riene. gjorde det samme samme kvelden, og fikk fart på sakene denne gangen også!
Herkules Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 Mamman til elias & emma+ spire er du her igjen gratulerer ! tror Emma var i din mage mens jeg bar på min første. Nå har jeg fått ut nr 2 og bare henger litt her inne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå