Gå til innhold

var hos legen i dag og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... fikk beskjed om at jeg hadde lavt blodtrykk 100/65. hva betyr det? er jeg dårlig form? hva kan skje liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er forresten 11 uker gravid!!

HI

Skrevet

jeg hadde også lavt blodtrykk under graviditeten.ble svimmel av det.legen min ba meg spise lakris det skulle hjelpe..det virker på samme måte som for høyt blodtrykk

Skrevet

Mest sannsynlig blir du lett svimmel, spesielt når du reiser deg opp. Man blir ofte lettere sliten. Noen blir i så dårlig form at de må være sykmeldt. For babyen er det ikke farlig og det er ingen ting å gjøre med det, annet enn å ta hensyn til det feks når du reiser deg opp.

Jeg har normalt veldig lavt blodtrykk og hadde ca 105/70 hele svangerskapet og hadde ingen problemer med det.

Skrevet

Flott trykk. Noen kan si det er litt lavt, men legen sa det var et flott trykk!

Skrevet

lå på rundt 90/60 i alle sv mine. eneste problemet var at jeg var veldig mye svimmel å uvell.

har normalt lavt bt fra før da, 100/65

Skrevet

har hatt 100/60 hele svangerskapet - legen er helt fornøyd!

Skrevet

Tusen takk dere!

Så du mener ikke blodtrykket mitt er lavt Dailis? Sikkert bedre enn høyt blodtrykk kanskje?

Kjenner jeg er litt svimmel ja... Trodde d var pga jeg slappet av for mye (Er sykemeldt pga svangerskapsdepresjon, eller forebygging av det ;)

Skrevet

Jeg ligger også normalt på 100/65, gjorde det når jeg gikk gravid også. Men følte meg ikke svimmel før jeg fikk epidural under fødsel og fikk blodtrykksfall. Så for meg virker det som om det kansje er litt individuelt akkurat det med blodtrykk?

Skrevet

Det er sikkert litt med hva en er vandt med kanskje?? Men hvorfor får noen lavt blodtrykk og noen ikke? Er man "syk" slik som med høyt blodtrykk??

HI

Skrevet

Det er ikke for lavt selv om det er i den lave delen av "innen for normalen", uansett, mye bedre å ha litt lavt enn for høyt. Ingenting å bekymre seg for i hvertfall.

Skrevet

Oki... godt det da =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...