En blå å en rød:) Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Prøvde å kjenne om jeg kjente babyen for 2 kvelder side, klemte og klemte på magen, så klemte jeg på noe som var relativt hardt, trykkte ganske langt ned (ikke vondt til meg) for å kjenne om det var noen reaksjon.. Etterpå så begynte jeg å tenke, hva om jeg har svisa istykker f.eks øynene til babyen??? Har ikke kjent liv eller noe etter dette.. Kan vi virkelig skvise i stykker babyen på noen måte ved å klemme VELDIG hardt på magen??
TrineK83 Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Jeg tror det har gått bra jeg. Er du langt på vei da eller? Såppass langt at du SKAL kjenne liv hver dag? Tror det skal veldig mye til for å ta livet av babyen ved å trykke på magen, å hvis det ikke var vondt for deg, kan det umulig vært så hardt at det har noe å si...
Kinemor85 Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Nei,trur du kan slappe av. Trur nok ikke du har "skviset" ut øynene på ungen din. Men hvis du ikke får ro i sjela så kan du kanskje ringe legen og høre hva h*n sier.
ღoʇ ןıʇ ɹoɯ ʇɹɐus ღ Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 spurte mannen min om dette nå., hehe..og han sa at det går ikke ant, så du kan bare slappe av tenker jeg, han er akuttmedisiner så regner med at det da stemmer det han sier.... er selv redd for å klemme for hardt i tilfelle jeg skal klemme ut babyen, tror vi er redde for mye rart i svangerskapet
Kinemor85 Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Ja,vi er tydligvis redd for veldig mye rart i svangerskapet!
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Det skal MYE til før du kan skade et foster! Du kan ikke skade det ved å klemme på magen for babyen ligger jo i masse vann og vannet beskytter veldig bra! Du klemmer jo også gjennom hud, musklatur, livmor, fosterhinne OG vann, så du kan ikke ha skadet babyen din! ;-)
En blå å en rød:) Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2009 Blir jo dritflau av alt jeg lurer på, tror logikken har tatt lang-ferie fra dagen jeg ble gravid...!! Takk for svar...:-) Er 20 uker på vei nå..
ღoʇ ןıʇ ɹoɯ ʇɹɐus ღ Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 haha, samme her..er tilogmed redd for å nyse jeg i tilfelle babyen spretter ut, siden den enda er så liten :-D
Underveis --> Skrevet 2. mars 2009 #10 Skrevet 2. mars 2009 Mannen min sier Junior kommer til å bli født med blåmerker så mye som jeg klemmer på ham ;-) Moro å kunne kjenne hvordan han ligger til enhver tid :-)
olle-bolle Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 Bare skvis og klem så mye du orker. Var selv til et sånt forsøk på å snu babyen på sykehuset, for å få ham med hodet ned, og når ikke det skader så klarer ikke du det. Det var veldig smertefullt og de ristet og dyttet på gutten alt de orket, men han var like blid. Og like hel når han kom ut. Så det skal MYE til! Personlig synes jeg det er kjempegøy når man kan begynne å kjenne hva som er hva på babyen og kanskje få et spark hvis man finner en liten fot å kile under.
Staark Skrevet 3. mars 2009 #12 Skrevet 3. mars 2009 Dette husker jeg at jeg lurte VELDIG på under første svangerskap. Så da jeg var på ordinær ultralyd så fikk jeg prøve å kjenne godt på babyen, samtidig som vi fikk se babyen på skjermen. Jeg ble veldig overrasket over hvor hardt jeg måtte trykke for å i det hele tatt komme litt i nærheten! For babyen ble det bare små "puff" der han fløt rundt i vannet Når babyen blir større, så kommer han på en måte nærmere, siden plassen i magen minker. Da er det mye lettere å kjenne hva som er hva. Jeg kjente ofte på føttene til baby nr 1 her (Kunne faktisk kjenne en arm eller fot her om dagen med nr 2, og er nå halvveis.) Sunn fornuft forteller deg hvor hardt du kan trykke når du er kommet langt i svangerskapet, og det kun er hud som skiller dere omtrent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå