Gå til innhold

førstegangsfødende og fødsel


fomle somle

Anbefalte innlegg

hei:)

hav tenker dere andre førstegangsfødende om fødselen?

er det bare jeg som gruer meg litt?

er spent, men gruer meg fortsatt veldig....:(

noen som har tips og råd for å bli litt mer avslappet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det hjelper og ikke ha for mange forventninger til hvordan det vil bli, jeg har heller prøvd å sette meg inn i de ulike scenariene som kan oppstå.. Tenk på at dette har kvinner gjort før oss i hundrer av år, det er naturens gang..

Jeg synes også det hjelper og tenke at så lenge jeg har mannen min der vil han gi meg den støtte og back-up jeg trenger..

Ikke bli for opphengt i timer og smerter, tenk heller mer på den gleden det bringer, hva du jobber for, og hvor heldig du er som får et lite friskt barn..

Fødselsglede er sikkert å ta litt i, men det er jo i bunn og grunn på grunn av positive opplevelse man gjør dette, fødselen er i den store sammenheng bare en liten del av dette..

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) jeg tenker bare på at dette må gå bra,,naturens gang:) Ta ting som dukker opp under veis når de kommer,og ikke tenke for mye på det. Jormødrene å de i rundt deg skal jo ta gått vare på oss:) pluss at du får en KJEMPE premie me en gang du er ferdi:) Håper du kan se frem mot fødselen å ikke gruve deg så mye. Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 2. gangs jeg da, men det beste rådet jeg kan gi er at du må gi slipp. Ikke tro at du kan kontrollere kroppen din når fødselen er igang, bare go with the flow.

Jeg hadde forventninger om ditt og datt sist, men ble helt overrumplet av smertene og av at jeg ikke kunne styre noe selv( ble igangsatt og riene ble kastet på meg med full styrke). Så denne gang skal jeg bare prøve å godta at ting er utenfor min kontroll, puste og prøve å ta det som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er andregangs.. tenker ikke så mye på fødselen. den starter når den starter orker ikke bruke energi på den. forje gang ha jeg sett for meg hvordan fødselen hvordan stilling jeg skulle føde i og slikt. men da jeg kom til føden tenkte jeg ikke på d i d hele tatt.. brukte ikke den stillingen jeg ha planlagt. å ting ble ikke som jeg hadde forventet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er førstegangsfødene og tenker mere og mere på det

nå som det nermer seg. er i uke 33+5 nå. er veldig spent, men gruer meg til smertene, lurer på hvor vondt det blir. og på hvordan sambo kommer til å reagere;) skal føde på St. Olav og der er alt nytt og fint. det er godt ¨tenke på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin omtrent samtidig vi da sillaob:) skal på st olav jeg også:)

tenker mer og mer på det, men prøver å la være å tenke for mye....

sambo tar d ganske fint enda, men vet ikke hvordan han tar det når vi er der... det gjenstår å se:) kommer nok til å støtte å gjøre så godt han kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er førstegangsfødende jeg også, og har termin 19.april, men har ikke tenkt så mye på fødselen, jeg har heller tenkt at de smertene som kommer de får bare komme. Har jo kun hatt et problemfritt svangerskap hittils så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...