Gå til innhold

Jenter og klesbytting

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 3 år som kan skifte klær 3-4 ganger på en formiddag, eller ettermiddag.

Kjoler er mest populær for tiden ,men er dette en jenteting?

Med en gang hun kommer fra barnehagen er det av med ull undertøyet, og på med pyntelongs og t sjorte og gjerne et sjørt eller en kjole.

Blir gal, det ligger jo halvreine klær over hele huset, hele tiden.

Flere som har det slik? og er det en jenteting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! Det der er sååå typisk jenter! ;o)

Har to jenter, og har måttet "ta med" dette hele tiden. Nå er yngstejenta mi blitt stor, så den verste tiden er over...men rommet hennes er jo fullt av klær.

;o)

Skrevet

Veldig kjent. Sønnen vår på 10 tar på seg det som ligger øverst i skapet, og er ikke interessert. Vesla på 5, er også et klesbyttemoster.

I sommer toppet det seg, hun skiftet kjole/skjørt HELE tiden. Dermed innførte vi en regel, og det var at skulle hun skifte hele tiden, måtte hun lære seg å ta vare på klærne. Faren hennes senket stanga i skapet hennes, så hun kunne administrere tøyet sitt på en enklere måte.

Nå bretter hun tøy hun har brukt, og legger det i en egen hylle i skapet som en av oss går igjennom på kvelden, og ser hva som skal vaskes. Dersom hun ikke passer på å ta vare på tøyet sitt, så får hun ikke skifte.

Jeg skal si dere at det er ei lita jente som har blitt veldig flink til å passe på tøyet sitt! Og jeg merker også at hun liker å mestre det.

Skrevet

Det var en god ide' tror jeg skal kopiere den, men kanskje det er litt tidlig siden hun bare er 3 år?

Vi kan prøve i allefall, kan vel ikke skade det.

Skrevet

Mulig det er litt tidlig, jeg kjenner jo ikke modenheten på din 3 åring. Men er det en 3 åring som skjønner tegninga, så skal du ikke se bort fra at det går.

Vesla vår var nesten 4,5, men kunne sikkert begynt da hun var 4. Som 3 åring var hun ikke så opptatt av egne klær, men mer utkledningstøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...