Gå til innhold

Farge på barnerommet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle få malt barnerommet før lillegutt kommer, men trenger litt hjelp med farge.

Møblene på rommet blir i hvit og lys antikk hvit. Gulvet er i lys eik og alle lister +dør og vind er hvite Rommet er ikke så veldig stort så jeg vet ikke om en mørk farge er så smart. Og jeg vil IKKE ha det babyblått.

Er det noen som har noen forslag til en farge som kan bli fin.

Håper på mange gode forslag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fargespesialister anbefaler lyst gult. Jeg liker godt en vegg med fargen, og er glad i blått og lindegrønt. De andre fargene kan godt være en helt lys variant av kontrastveggen.

Skrevet

Hva med lysegrønn?

Altså ikke sånn limegrønn, men en dus grønnfarge. Litt vanskelig å forklare, men det er mange fine grønnfarger der ute.

Uansett hvilken farge du velger så anbefaler jeg deg å be om å få prøveglass på butikken. Det er ofte at den fargen du syns er fin på boksen ikke passer seg i rommet i det hele tatt. Det er greit å male litt på veggen som en prøve slik at du kan se hvordan fargen ser ut forskjellige tider på døgnet.

Skrevet

jeg har to gutter hvor den ene har beige farge på veggene, og den andre har en dus lys grønnfarge - veldig fornøyd m begge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...