Gjest Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Jeg begynte å få sår og hoven hals på onsdag sistuke, fikk også tett neste og sånn typisk forkjølelse. Dagen etter var jeg til lege, av andre grunner, og når de først tok masse blodprøver tok de en crp i samme slengen, denne var helt fin. Var på jobb på fredagen, men gikk tidlig. I dag (hele uken) har jeg hatt fri. Har vært i smådårlig form siden, men ikke noe feber og er ikke dårlig-dårlig heller bare slapp og mindre matlyst. Halsen er sår hele dagen, men verst morgen, kveld og natt, kjennes hoven ut og vondt/ubehagelig å svelge. I dag har jeg også begynt å småverke i ørene har masse dotter i ett kjør. Synes jeg egentlig blir værre snarere enn bedre? Burde det ikke begynne å gi seg etterhvert om det bare er vanlig forkjølelse? Eller kan det være noe betennelse likevel tror dere?
Gulosten™ Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Jeg fikk "bare litt vondt i halsen" etter 17. mai i fjor... Lå på sofaen fra søndag til torsdag, trodde det bare var halsvondt og knaska paracet for å få sove. Torsdagen tenkte jeg at jeg skulle dra til legen, bare på gøy for å sjekke at det virkelig ikke var noe gæærnt, jeg bare gapte så sa legen "her er det streptokokker ja, penicillin værsågo!" Var frisk igjen dagen etter... Jeg hadde IKKE feber, ikke hodepine, ikke snufsete eller tett i ørene eller noenting. BARE vondt i halsen... :S
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Trolig virus, og da slår ikke CRP`n ut så høyt heller vanligvis. Men blir du verre så må du kontakte lege, for hender at små virus infeksjoner kan gå over til å bli kjedelige bakterieinfeksjoner hvis bakterier ser sitt snitt til åblomstre opp hvis immunforsvaret ikke klarer å hanskes med både dem og viruset. Jeg gikk å surra lenge i forfjord høst med litt halsvondt, litt hoste og følte meg smådårlig, på plutselig våkna jeg en dag og følte det som en dampveivals hadde kjørt over meg....dobbelsidig lungebetennelse og CRP som noen få dager var under 50 var plutselig oppi 300...men hadde da skikelig høy feber som lå å pendla fra 39-40,5 også....frøys og hakka tenner så det skrangla i kjeften.
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Uff, er noe slikt jeg er litt redd for. Hadde to runder med streptokokker i halsen i høst, men da hadde jeg feber og var mye dårligere og hadde enda mer vondt i halsen. Får se det an 1-2 dager til og blir det ikke bedre i det hele tatt får jeg ta en ny tur til legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå