Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vare vært inne på en svangerskapskontroll hittil. Er 13 uker på vei. Lurer på når jeg skal ringe og få time hos jordmor? Har legetime igjen om tre uker..

Er dere til sjekk hver mnd, annenhver gang hos lege og jordmor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns personlig at det er best med jordmor.De har som regel bedre tid oxo enn lege. Har ingen behov for lege. Ikke ennå iallefall:)

Er hos jordmor en gang i mnden og er 19 uker på vei :)

Skrevet

Ikke hver måned nei.

Var hos lege i uke 12, hun sa det var vanlig med jordmortime i uke 16 og neste legetime i uke 20.

Men da jeg ringte for å bestille jordmortime ville de ikke gi meg time før 4 uker etter ultralyd (uke 23). Så endre legetimen min til uke 19 så det ikke ble så tett.

Mange byer har dårlig dekning med jordmor, så bare ring med en gang du.

Skrevet

Forrige svangerskap gikk jeg annenhver gang til jordmor og lege. Nå vil jeg bare gå hos jordmor. Hun kan ofte mye mer om alt rundt et svangerskap. Eneste man trenger en lege til, er ev en sykemelding hvis man trenger det;-)

Skrevet

Jeg går bare til lege.

Jeg var lite imponert over jordmødrene sist jeg var gravid. I tillegg til at jordmortjenesten her jeg bor er kjent for å ha dårlig kappasitet. Derfor går jeg bare til legen min:)

Skrevet

jeg vil helst gå til jordmor :)

Hun er kjempeflink og følger opp på alle områder.har gått til henne de to andre svangerskapene også og er veldig godt fornøyd!

Synes liksom de har litt mer greie på det og forstår mer.

Mye erfaring med dette gjør at det er mer betryggende synes jeg da:)

Legene dekker så store områder så har ikke like god innsikt i graviditet og fødsel som det jordmor har..

Skrevet

Jeg er til sjekk ca en gang pr mnd, men bare hos JM. Gikk annenhver gang lil lege/JM sist, men hadde lite utbytte av legetimene. Derfor går jeg bare til JM denne gangen, så bestiller jeg heller legetime dersom det skulle bli noe ekstra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...