Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 skal det stå på sidene til barnehagen, eller på kommunen?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Litt forskjellig i private og kommunale tror jeg. Private har barn med spesielle behov, søsken og barn til ansatte.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Barn med særskilte behov, barn av enslige forsørgere, og søsken. i den rekkefølgen, mener jeg. Mulig minoritetsbakgrunn kan gi prioritet.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 fra barnehageloven: § 13. Prioritet ved opptak Barn med nedsatt funksjonsevne har rett til prioritet ved opptak i barnehage. Det skal foretas en sakkyndig vurdering for å vurdere om barnet har nedsatt funksjonsevne. Barn som det er fattet vedtak om etter lov om barneverntjenester §§ 4-12 og 4-4 annet og fjerde ledd, har rett til prioritet ved opptak i barnehage. Kommunen har ansvaret for at barn med rett til prioritet får plass i barnehage. I tillegg kan kommunen ha egne prioriteringer.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Barn med spesielle behov kommer først, søskenprioritering kommer før enslige forsørgere. Barn med minoritetsbakgrunn kommer etter barn med spesielle behov. Så er det barn med foreldre som trenger avlastning (kronisk syke foreldre) men vet ikke helt hvor i rekken de kommer. Mulig det er som nr 3, mellom minoritetsbakgrunn og søskenprioritering,.
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 tusen takk for hjelpen. tenker jeg ringer rett til barnehagen jeg har søkt, og spør.. så vet jeg helt sikkert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå