Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Bekkenløsningen blir bare verre og verre, og i dag har jeg omtrent ikke klart å gå i det hele tatt. Har jo gode dager og dårlige dager, men siden jeg var på jobb i helgen ligger jeg som et slakt nå... Har det noe for seg å bruke krykker når man har bekkenløsning? Jeg kan ikke se for meg hvordan jeg skal fungere uten, på en virkelig dårlig dag trenger jeg hjelp av mannen for å komme meg til senga, toalettet osv... Har jo småen på 1,5 år hjemme 50%, men får heldigvis mye hjelp av familie... Men når jeg MÅ ha henne hjemme må jeg jo ha noe for å komme meg frem og tilbake... Noen som har brukt krykker i forbindelse med bekkenløsning? Hjalp det noe? Hvor får man isåfall kjøpt krykker, og hva koster det?
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 ja jeg brukte krykker hjemme da jeg gikk med lucas. var veldig deilig på dårlige dager. fikk avlastet litt. vet ikke hva krykker koster. men jeg tror jeg har mine i boden her. så du kan låne de hvis du vil
*TINCO* Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Velig greit med krykker, men det kan være styr å drasse rundt på de. Bare lurte på noe, du får ikke småen på 100%BGH siden du sliter sånn? Det er jo god grunn tenker jeg...
Joikaboll@ Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har i perioder mått bruke krykker i alle mine 5 svangerskap. Du blir jo ikke kvitt bekkenløsninga, med dem kann avlaste litt og du får noe å "dra deg opp med".
nicknavn Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Jeg fikk låne alt av hjelpemidler som jeg trengte når jeg ble på det værste, krykker, rullestol, arbeidstol med hjul, dusjkrakk, stav til å ta ting opp fra gulvet, snulaken, ja alt jeg måtte trenge fikk jeg låne fra hjelpemiddelsentralen. Fikk også parkeringskort, etter at jeg søkte om det, var en lettelse å slippe å gå mer enn nødvendig. Krykkene hjalp mye, men når du går med de, så tenk på at du er blomsten i krukken og du må stå rett i krukken, så krukken ikke bikker over. Om du skjønner. Jeg fikk også anbefalt av fysioterapaut å ta et sjal og binde rundt bekkenet, så bekkenet ikke slarket når jeg gikk, det hjalp mye. Et tips til å få snudd deg om natten uten for mye smerter, er å ta på deg sateng boksershorts (jeg kjøpte største str på dressmann) og ha satengdynetrekk som du ligger på. Da blir det glatt og lettere å få snudd seg. Vil også anbefale deg å i allefall vurdere 100% sykemelding, det er ikke godt å måtte ha så mye vondt etter en jobbe helg.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Takk for svar=) Skal til fysio i morgen, da kan jeg jo høre om kanskje jeg kunne fått lånt av hjelpemiddelsentralen... Vi har ikke barnehage, kun svigermor som dagmamma men hun jobber 50%... Men kanskje jeg kunne prøvd å få henne inn allikevel? Da må jeg vel søke om plass på medisinsk grunnlag... Jeg er foreløpig i aktiv sykemelding, jobber på sykehjem, men sånn som jeg er nå får jeg jo ikke gjort noe uansett. Men legen min er veldig glad i aktiv sykemelding da... Men jeg har ikke spurt direkte om full sykemelding, tror jeg må gjøre det hvis det fortsetter som nå...
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 jeg ville absolutt bedt om 100% sykemelding. du kan ødelegge deg hvis du fortsetter sånn. risikere å aldri bli bra i bekkenet. men som sagt, du kan få låne krykkene mine. jeg kan kjøre de ut til deg i morgen om du vil?
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Du er en engel, bobo=) Jeg må bare spørre om 100%... Gir deg en lyd etter jeg har vært hos fysio jeg=)
jordbærsjokolade Skrevet 3. mars 2009 #9 Skrevet 3. mars 2009 hei! Du, spør fysioterapauten din om ahn/hun kan bestille et bekkenbelte til deg. Det er akkurat som en tykk "strikk" med borrelås som du fester stramt rundt hoftene. Fysioterapauten viser deg hvordan. Det hjalp meg litt i hvertfall, det holder på en måte bekkenet litt på plass:) Ellers er jeg enig med en annen her litt lenger oppe, du må be om å bli sykemeldt 100% sånn at det ikke går utover helsen din etter at du er ferdig med graviditeten. Jeg klarte så vidt å gå veldig tidlig i svangerskapet pga bekkenløsning og fikk 100% sykemelding og det har jeg fortsatt (er i 7 mnd). Nå klarer jeg å fungere ok hjemme og føler at jeg kan ta ok vare på datteren min:) Hvile hjelper masse!!
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 den er grei. ja bekkenbelte er også en knall ting. de koster en del. men er verdt det. be om å få prøve et når du er hos fysio.
Vinden blåser Skrevet 3. mars 2009 #11 Skrevet 3. mars 2009 bruk krykkene konsekvent!!! jeg skulle gitt MYE for å bli tipset om krykken når jeg var gravid sist... nå er jenta vår 8 måneder og jeg sliter fortsatt med bekkenløsningen.. er redd for hva som skal skje om jeg blir gravid på nytt nå.. sukk..
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 3. mars 2009 #12 Skrevet 3. mars 2009 Bekkenbelte har jeg faktisk et eller annet sted, men det ble borte i flyttelasset...=P Skal skaffe et nytt tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå