cactus77 Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Var hos jordmor i dag med 3+ i sukkernivå .. noen med erfaring????? er vel ikke farlig vel?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Hva var blodtrykket ditt på da?? Og har du noen ødemer? Hvor langt er du på vei? =)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Det kan være tegn på svangerskapsdiabetes og må derfor undersøkes nærmere (måling av blodsukker/glukosebelastning). Har ingenting med svangerskapsforgiftning etc å gjøre.
cactus77 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. mars 2009 takk for svar:) blodtrykket var 140/70 så det var fint. har begynt å få litt vann i kroppen men ikke veldig mye enda.. skal levere ny test neste uke og er den høy blir det måling. Er vel bare å kutte sukker å håpe det retter seg. Blir ikke barna gjerne større om man får svan.diabetes? er 30 uker på vei..
snartentil:) Skrevet 3. mars 2009 #5 Skrevet 3. mars 2009 Du burde ha vært inne med ny urinprøve i dag, og dersom også den gir utslag bør du ta glukosebelastning. Dersom du har svangerskapsdiabetes skal du ha nærmere oppfølging! Sa ikke jordmoren noe om dette? Jeg var selv igjennom samme greia, men det viste seg at jeg bare hadde spist for mye sjokolade kvelden før urinprøven
snartentil:) Skrevet 3. mars 2009 #6 Skrevet 3. mars 2009 ...Så først etter innlegget mitt at du nevnte ny prøve neste uke. Da er det vel forskjellige rutiner fra sted til sted da Lykke til i hvert fall!
Castein81 Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Hvis blodsukkeret ditt var fint tror jeg du kan ta det helt med ro. Du får spørre jordmor neste gang, så slipper du å bekymre deg..
Mumsemams har født :) Skrevet 3. mars 2009 #8 Skrevet 3. mars 2009 Jeg hadde også +3 i forrige uke, og ble sendt direkte til glukosebelastning dagen etter. Den var fin, men har likevel blitt satt på/tilrådet sukkerfri diett frem til fødsel. Er i uke 32. Det er bare å bite tennene sammen og gjøre det, det er det tryggeste både for babyen i magen og deg selv!
cactus77 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. mars 2009 takk for gode svar:) Tar ny prøve neste uke og stålsetter meg mot sukker i mellomtiden.... Det blir en STOR prøvelse he he... Er diabetes i familien så får bare ta hensyn til det. Nå går freia med underskudd!!!!!!!!!!!!!!!
shabby Skrevet 3. mars 2009 #10 Skrevet 3. mars 2009 Jeg var også på legesjekk igår, og ble målt til 1+. Ikke så høyt som ditt, men d var der. Skal inn til glukose-belastning neste uke. Kan være lurt å legge om/være bevisst på hva man spiser, men jeg spiser/har spist veldig lite søtsaker, så det alene kan ikke være årsaken her. Tror ikke sv.skapdiabetes er mer farlig for barnet enn at d kan bli ekstra stort. I verste fall kan de planlegge keisersnitt. Får håpe d demper seg litt nå, når du kutter ned på sukkeret! Freia berger nok en stund til skal du se... lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå