Gå til innhold

Noen av dere jenter som har blitt konisert?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om dere får noe ekstra oppfølging pga dette. Jeg blir fulgt opp på A hus pga habituell abort, men når jeg nevnte at jeg også hadde vært konisert, fortalte hun at de vanligvis ikke sjekket livmorhalsen, siden det var så mange gravide koniserte damer der ute.....

 

Leste nettopp Gro Nylænders bok, og i følge henne skal man bli fulgt opp. Og avstå fra Sex??? Syntes dette hørtes litt drøyt ut...

 

Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei!

 

Jeg er konisert, og mistet i uke 23 sist jeg var gravid.

Så denne gangen blir jeg fulgt opp til de grader..

Fra uke 18 var det null sex:(

Og er hos lege en gang i uken og måler livmorhalsen.

Dette er veldig avhengig av hvor mye du fjernet under koniseringen.

Men ville fått sjekket lengden på den....

 

Er nå snart passert 20 så nå begynner nervene å melde seg......

 

Lykke til ;)

Skrevet

 

jeg spurte jordmor på UL om dette, om jeg skulle ha ekstra oppfølging, og hun sa nei. De har gått bort i fra dette, fordi det var så sjelden det oppsto komplikasjoner med graviditet etter konisering.

Hvis det blir for tidlig fødsel er det ikke noe de kan forhindre uansett sa hun.

 

Men hvis man mister, spes så langt ut i svangerskapet blir man fulgt opp, men det blir man nok uansett, uavhengig om man er konisert eller ikke.

Skrevet

Hva betyr konisert??

Skrevet

Jeg er konisert. Fikk beskjed i mitt forige svangerskap at det ikke ble fulgt ekstra opp. Før i tida ble det operert (skjært) bort deler av livmorhalsen. Men nå i de senere årene blir dette gjort med laser så det blir tatt så lite som mulig. De målte den hos meg når jeg var på ul etter eget ønske. Svangerskapet mitt gikk helt fint og jeg gikk tiden ut.

Skrevet

Takk for svar jenter. Har endelig kommet meg hit til 2 trimester og pustet lettet ut etter 3 aborter etter hverandre. Så får jeg dette å tenke på i tillegg-- Huff ikke lett. Ble konisert for 2 år siden, og de tok veldig lite av livmorhalsen.

 

Får vel tenke at så lenge legene ikke har noe rutine for å sjekke dette opp lengre er det vel en grunn til det. Virker som det går veldig bra med de aller aller fleste, så skal prøve å fokusere på dette. Skal uansett be om at de ser på livmorhalsen når jeg skal på ul til neste mandag. Hva er normal størrelse ? Noen som vet?

 

Og til deg som mistet i uke 23, har du fått slik strikk å ha rundt livmorhalsen? Masse lykke til iallefall. dette skal gå bra... Takk for det dere gadd å svare :o)

Skrevet

Hei,

Jeg er blitt laserkonisert og har født to barn til termin. Har ikke hatt noen spesiell oppfølging underveis. Lykke til, dette går helt sikkert bra.

Skrevet

Takk for svar mymy.. Alle slike glade historier gjør at jeg prøver å slappe mer av...:o)

Skrevet

Jeg ble konisert i 2001, og fødte en gutt i 2004. Fikk ingen spesiell oppfølging pga det, MEN når jeg skulle føde hadde jeg rier, men det åpnet seg ikke. Det tok VELDIG lang tid før fødselslege skjønte at det var arret som holdt igjen åpningen. Ikke før de gikk inn og rev opp arret ble det fart i sakene. Så vær obs på det jenter, hvis dere ikke har født siden koniseringen.

Jeg har fått beskjed om at nå har det vært åpent en gang, og dermed vil det gå bedre neste gang. Forhåpentligvis :-)

Skrevet

Takk for svar 3maijente<3, skal klare alt, bare den lille holder seg inne...Håper det går bedre for deg denne gangen. Kan tenke meg det gjorde vondt ja,, stakkars.....

 

klem

Skrevet

Jeg ble konisert i sommer, i tillegg har jeg vært gravid utenfor livmoren for en god stund siden. ( 8 år) Og legen min ringte sykehuset og sjekket for meg, og ingen ekstra oppfølging her heller. Og ingen ting om 0 sex :-) (ikke at det er så fryktelig mye av det for tiden...)

Men jeg har hørt det er fare for å føde før termin. Har hørt om 3 stk som har fått alt fra 2 uker før til 1,5 mnd før tiden.

Skrevet

Takk for svar Bøtteknott. Ja er vel liten sjanse for at noe dramatisk skal skje, så lenge de ikke følger dette opp lengre... Føde litt før termin skal jeg klare :o)

 

Ikke noe særlig sex her heller he he, men begynner å føle meg bedre nå. så hadde jo vært kjedelig om man fikk beskjed om å avstå helt he he...

 

Masse lykke til videre :o)

Skrevet

Takk for svar Bøtteknott. Ja er vel liten sjanse for at noe dramatisk skal skje, så lenge de ikke følger dette opp lengre... Føde litt før termin skal jeg klare :o)

 

Ikke noe særlig sex her heller he he, men begynner å føle meg bedre nå. så hadde jo vært kjedelig om man fikk beskjed om å avstå helt he he...

 

Masse lykke til videre :o)

Skrevet

He he.. Ja sånn er det egentlig. Man har også mer lyst på det man ikke kan få :-)) Men tror nok det går helt fint.

og jeg vil gjerne ha junibaby, så jeg satser på før termin! Skal dessuten i bryllup 4 juli, så passer utrolig dårlig med termin akkurat denne dagen.. He he..

Skrevet

Jag blev konisert i 1993, och får uppföljning med extra undersökelser av livmorhalsen.

Har också abortet 2 gånger tidigare i år. Har inte hört nåt om sex och egentligen inte fått nån förklaring på varför jag följs upp ang. detta, trodde det var mer eller minder normalt men tydligen inte. Är det pga ökt riskio av abort/prematur?

Skrevet

Ja det sier at i helt sjeldne tilfeller kan man senabortere etter en konisering. Men med de nye metodene ( laser slynge), tar de så lite at oppfølging ikke er nødvendig sier de.. Brukte de laser på deg når du ble konisert i 93?

Skrevet

Ja, det gick väldigt fort och jag fick åka hem samma dagen. Ska höra lite med JM på nästa besök.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...