Gå til innhold

Parkett eller laminat??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere valgt? Parkett er vel litt varmere, men kan fort bli hakk o.l.

Laminat er kaldt, og bråker mere, men blir ikke hakk...

 

Hva er best med småbarn?? Hva er deres erfaringer? Vil gjerne ha tips... Noen som vet forskjellen på billig og dyr laminat??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har parkett og små barn, høyhelte sko og leker/ting som slippes i gulvet......... men er allikevel fornøyd med det.

 

Om du kjøper en parkett går det også an å slipe den etter noen år eller mange hakk.

Skrevet

et rimlig laminat,som kan byttes ut i finere slag,når ungene blir større.

sånn har vi gjort det her i huset, så ungene får leke litt som de vil.

men laminat er fryktelig sterkt det også asså.

og ikke kaldt, og ikke klikk klakk lyder synes jeg.

Skrevet

Tror hvertfall det er forkjell på billig og dyr laminat. Da er nok den vi har nå en svært billig versjon- for den er ikke fin i det hele tatt. Kjøpt hus som også har laminat- men den er mye finere enn den vi har i leiligheten.

 

Parkett er finere å se på, lettere og vaske- men blir mer hakk.

Laminat kan og være fin å se på, lett å vaske med rett middel og blir aldri hakk....

Skrevet

her er gulvet igjenom den 3.hverdenskrig hver dag,og ikke noe spesielt stygg av den grunn,men den blir slitt da..og vi har ikke lyst til å ha det så lenge etter at lucas er begynt på skolen...så det må holde 3 år til...

Skrevet

Så dere som har laminat syntes ikke det er kaldt altså?? Har hørt mange si det.. derfor syntes jeg det var litt dumt, i og med at barna ligger/sitter mye på golvet... men det har kanskje med isolering under osv...

Skrevet

parkett er varmere, mer stil over, kan pusses, solid og øker verdien på huset betraktelig.. Men, det blir overflate riper (spørs litt hvilket treslag) og er dyrere.

 

laminat kan byttes ut etter en stund (men er jo nesten mer jobb det da enn puss), er billigere, og ser nesten like pent ut. (kommer også an på hvilket slag)

Skrevet

Det med at det ikke blir hakk i laminat skjønner jeg ikke hvor noen tar i fra? Vi har laminat på alle rom untatt badet nå, og det er masse hakk i vårt i hvertfall (har ulike typer, hakk i alle gulvene). Ikke kan vi få bort hakkene heller, så det er skikkelig kjipt. Parkett kan man i det minste slipe ned etter noen år,laminaten må byttes.

 

Vi kommer til å velge parkett og heltre på gulvene i neste hus. Mye lunere for føttene og mykere å gå på.

Skrevet

Laminat uten tvil! Men vel og merke av d dyrere slaget. Vi invisterte i ett nytt gulv for 5 år siden. Høykvalitetslaminat som var svine dyrt (dyrere enn parkett!!!) IKKE angret ett sekund! Fins ikke ett hakk eller en ripe med aktive barn og hund.......

Skrevet

Vår laminat er også dyr (mye dyrere enn endelparketter), i hvertfall den på stuen og kjøkkenet, men den har likevel både flere hakk og riper i seg.

Skrevet

Laminat er jo like hardt som betong og kaldt. Ikke noe for barn.

Skrevet

Vi har hus uten kjeller og har kjøkken og stue i 1.etasje. På stua har vi parkett med varmekabler, så der er det varmt og godt på gulvet. På kjøkkenet er det ikke varmekabler og laminat, der er det alltid litt gulvkaldt. Merker det selv på sommeren når ikke varmekablene står på at kjøkkengulvet er litt kaldere.

 

Jeg er nok litt rar, for jeg syns parkett som ser litt brukt ut er finere enn helt blank, glatt parkett/laminat. Jeg hadde uten tvil valgt parkett.

Skrevet

Har dere dårlig laminat. Dyr og bra laminat kan fint tåle at en hammer slippes fra 1-2 meters høyde uten at det blir merker..

Skrevet

Har aldri tenkt på at gulvet vårt er kaldt! Av utseende er vårt laminatgulv likt parkett så folk tror oss ikke når vi sier d er laminat..... D er hvitoljet og ei hverken blank eller glatt........

Vi er vel forskjellig men gulv m riper og hakk synes ikke jeg ser fint ut.

Enig at d er mye dårlig laminat på markedet.........

Skrevet

Alle vet vel at laminat er kaldt, hvis man ikke har varmekabler. Parkett er ett tregulv, og er mye "lunere" å gå på. Skal man ha parkett, så kan man ikke være redd for hakk og riper, for det vil det garantert bli. Som hun lenger oppe sier, så kan dette oppleves som en del av sjarmen ved å ha ett naturprodukt i huset. Vi har parkett i hele huset, og min pertenlige svigersøster, som forøvrig er veldig opptatt av interiør og moter, har laminatgulv. Hun sier selv at hun ville selvfølgelig heller ha lagt parkett, hvis de ikke hadde hatt hund. De har av den dyre laminaten. Dette gulvet er merkbart mye kaldere.

Skrevet

Kommer aldri til å velge noe annet enn parkett etter å ha bodd i laminathus tidligere. Det er utrolig vondt å gå på for oss med ryggplager, hardt og kaldt, parkett er noe helt annet, lunere og bedre. Kan slipes ned etter en stund f.eks.

Skrevet

Hadde valgt parkett. Hadde jeg vært redd for at det ble stygt hadde jeg tatt ett billig og heller byttet det ut når barna har roet seg. Syns det er så greit å legge parkett selv at jeg ikke hadde orket å slipe og lakke/olje på nytt men heller lagt helt nytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...