Gå til innhold

hjelp noen? skoleslutt 18 juni og jeg har termin 8 juni...

Anbefalte innlegg

Skrevet

får jeg ta svangerskapspermisjon 3 uker før selv om jeg går på skole? da vil jeg nemlig starte permisjonene 18 mai.. og hvordan gå fram for å gjør dette? sende brev til skolen? huff litt innviklet dette synes jeg :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket med studieleder før jeg søkte om permisjon. Sendte en skriftlig søknad til henne. Skreiv bare kort om at jeg var gravid og når jeg hadde termin. Og når jeg ville ha permisjon.. Jeg søkte om permisjon 3 uker før termin, og fikk det.

Det er mye man må sette seg inn i.

Lykke til;)

Skrevet

Jeg ville snakket med studieveileder om din situasjon. Jeg vet ikke hvilken skole du går på og om du ønsker permisjon eller helst vil fullføre året.

Jeg fikk min første sønn i februar da jeg gikk på høyskoleskole. Jobbet inn et prosjekt resten av klassen skulle ha i februar, i desember. dette var 10 stp så ganske mye å gjøre oppi eksamen osv. Jeg fikk da to uker avspasering rundt termin og heldigvis kom gutten midt i de to ukene. Uten en eneste dag fravær fullførte jeg skolen i juni. Dette passet meg da jeg ikke ønsket å ta opp resten av året et år senere. Hvis du ønsker å fullføre kan du klare det, særlig når det er så nære termin. Men du bør snakke med lærere og studieveileder. Les masse nå så kan du klare det. Men det kommer ann på hva du selv ønsker. Lykke til!

Skrevet

Signerer lillebror og storebror. Jeg hadde ikke tatt permisjon tre-fire uker før skoleåret var slutt, hadde irritert meg noe helt enormt over å ikke ha fullført, og måtte ventet et helt år på å fullføre det.

Jeg fødte selv barn nr. 2 i januar 2007 da jeg holdt på å ta påbygg. Jeg fullførte hele skoleåret samme året, og hadde best eksamensresultater.

Så jeg vil absolutt anbefale deg å fullføre. Du klarer det!

Skrevet

Jeg hadde termin 10 juni, og siste eksamen 15 juni.

Jenta mi kom 17 juni, 2 dager etter siste eksamen.

Er helt klart et ork å fullføre, men guuuud så deilig det er når man er ferdig med alt og slipper å vente et år på å få tatt det opp igjen! Det går nok bra med litt stå på vilje! :)

Skrevet

Jeg fødte midt mellom matte og norsk-eksamen i fjor, fikk ikke tatt noen. Men, når man er sykemeldt/i permisjon kan man ta eksamen på nytt igjen som konteeksamen (ihvertfall på høyskole), så jeg tok mine eksamener i august istedet. Gikk helt fint det så slapp jeg å vente et helt år. Jeg hadde IKKE hatt mulighet til å ha en 8timers eksamen 2 dager før jeg fødte, klarte knapt å sitte på en vanlig stol så lenge middagen varte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...