x-pat Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 blir stor!!! Første gutten var 4,4kg, neste var større. 5.2 kg og 55cm lang!! Vi har vært sammen i 10 år og barna våre er et reultat av prøverør. Har aldri brukt prevensjon, men det skulle vi jo ikke trenge siden vi ikke kan få barn på egenhånd!!! Så hva nå? føde eller keisersnitt. Må legge til at jeg er ganske lita selv, 1.63cm. Har time på sykehuset for vurdere keisersnitt. Fastlegen kommer til å støtte meg uansett hva jeg velger Har dere egne erfaringer å dele med meg
Gulosten™ Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Min venninne fikk på 4,4 - 5,2 og sist 5,4. Den siste fødselen er den beste, sier hun, den varte nok litt lenger men hun brukte ikke epidural og sydde ingenting. Det gjorde hun med de første Drømmehistorie fra hennes side da...
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Jeg er 1,50cm høy og siste mann satt fast med skuldrene sine + at han var 4046kg, jeg revnet, total ruptur (hadde kunn lystgassen). Kan ikke si jeg kjente så mye til revningene, jordmoren måtte dra ut gutten, fordi han satt fast. Så hennes hånd gjorde kanskje det at jeg revnet. Jeg vil ikke det der en gang til, så neste gang vil jeg følges opp og ihvertfall få epidural, maste etter den flere ganger, men neida, jeg var jo så flink å taklet disse smertene uten noen form for bedøvelse. Sa hun jordmoren.
Fire småtroll Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Hvordan har fødslene dine vært da, har det gått greit? Selv om du ikke er så stor kan du jo ha et veldig fleksibelt og fint bekken som gir greit med plass til å føde selv et stort barn.. Jeg får også store barn, men selv om jeg er ganske høy (174cm) har jeg et smalt bekken som ikke barna kommer seg gjennom. Siste svangerskap fikk jeg god oppfølging med størrelsesestimering jevnlig for å se hvordan barnet i magen vokste. Da det viste seg at den lå ann til å bli like stor som forrige ble det keisersnitt, hvis den hadde vært mindre hadde vi også muligheten til å sette igang fødselen før termin og føde vanlig.
Musemor med tre søte små Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 En jeg kjenner som hadde fått to store barn, tok dette opp med legen/jordmor og fikk tilbud om KS med en gang.
x-pat Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. mars 2009 Første fødselen var litt styrete, fikk epidural, varte i 13 timer. Problemet da var at fødselen stoppet opp ved 9cm åpning.. Babyen stod bare å stanga!!! Det holdt på å bli keisersnitt, men ordnet seg til slutt. Med nr 2 var jeg inne kl ti, og kl 12 var han født. Høres sikkert ut som en drømmefødsel, men var helt sikker på at min siste time var kommet!! Flaksen var at jeg fikk en jordmor som ikke var redd for å KLIPPE, hun var av det gamle slaget og veldig flink.. Fødselen min var den eneste den dagen, så jeg fikk besøk av flere jormødre, ikke alle som hadde sett en så stor nyfødt. Alle mente jeg hadde vært heldig som ble klippet så mye!! Legen måtte sy, lenge!!! da jeg spurte hvor mange sting.. fikk jeg bare til svar at det var mange!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå