allegodeting er3 Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Jeg var til lege for tre uker siden, og må få ny time i neste uke, for jeg må forlenge sykemeldingen min. Sliter sånn med bekkenet mitt, kjenner at jeg ikke er det spor bedre tvert imot. Når jeg likevel er der, kan jeg vel levere urinprøve og ta den vanlige sjekken? Jeg er i uke 22/23 ca. Jeg går ikke til jordmor. Er det "for ofte" å gå til ktr hver 4. uke ved et noenlunde normalt sv.skap? Vil ikke renne ned dørene hos legen min heller.. -hvor ofte går dere andre?
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Det kan sikkert variere litt fra kommune til kommune, men jeg fikk en kjekk, liten brosjyre fra legen i Rælingen som jeg tilhører og der er det kontroll hver 4.uke. Nesten annenhver gang lege og jordmor, litt flere ganger hos jordmor. Dette er fra uke 12-36, så fra uke 38 er det ukentlige kontroller. For meg føles det mer trygt enn som masing å ha kontroller såpass ofte, bare for å få vite at alt er bra, egentlig. De sjekker jo alle verdier, blodtrykk, urinprøve etc. hver gang både jm og lege. Men hvis du sliter med bekkenet be om å få trening hos fysioterapeut med bekkenproblematikk som hovedfokus, og da gjerne en med mulighet for bassengtrening - det hjalp meg veldig godt med førstemann. Lykke til
2prinsesserogbim Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Med nr 1 gjekk eg ein gang i mnd, deretter 2 og til slutt 4.... Kommer til å ville ha det sånn denne gang ogsåå for å føle meg trygg, og fordi eg fekk så dårlig oppfølging av svangerskapsdiabetesen som eg fekk... Så eg vil ha tettere oppfølging denne gang, sjøl om eg ikkje har da endo vertfall...
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har hørt at dersom man ikke trenger spesiell oppfølging, så har man første kontroll mellom uke 8-12, deretter UL i uke 18, neste kontroll i uke 24 og deretter hver fjerde uke. På slutten er det vel hver eller annenhver uke (husker ikke i farta)
Øyboeren med to små <3 Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 jeg går hver 3-4 uke, får litt tett oppfølging nå i begynnelsen... gikk hver 4.uke sist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå