Gå til innhold

Ville dere sagt i fra til sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal øyeblikk ut i svangerskapspermisjon, og kommer til å si opp jobben i permisjonen fordi vi skal flytte. Sjefen og kollegene er uvitende til dette... Så jeg lurer på om jeg bare skal si i fra nå at jeg kommer til å si opp. Har jo uansett tjent opp rett til foreldrepenger. Føler meg litt råtten som innbiller dem at jeg later som ingenting, mens jeg har tenkt å aldri komme tilbake. Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i samme situasjon som deg!

Skal ikke flytte, men har fått ny jobb. Jeg kommer til å si opp 3 mnd før permisjonen går ut. Jeg får lønn via arbeidsgiver og opparbeider meg da full pott feriepenger. Hadde jeg fått permisjonspenger via NAV, hadde jeg nok sikkert sagt opp før. Men hvis sjefen/kolleger spør, kommer jeg bare til å si: "Mye kan skje på et år, så det kan jeg ikke vite nå"

Skrevet

Hvorfor ikke si fra, tenker jeg. Sjefen din skal kanskje være referanseperson for deg senere, greit å h et ryddig forhold. Ingen skam å flytte, vel?

Skrevet

Arb.giver har jo ikke noe krav på å få vite allerede nå at du har tenkt å si opp jobben etterhvert. Du må nesten se på hva som kommer deg mest til gode her.

Dersom arb.giver forskutterer foreldrepengeutbetalingen, vil du få opptjent full pott med feriepenger i motsetning til hvis NAV betaler ut foreldrepenger direkte til deg. Da får du bare opptjent feriepenger for de første 60-70 dagene du mottar stønad. Kan jo være noe å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...