**Marge Simpson** Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Datteren vår på 5 måneder har lenge vist tegn til at hun er klar for mat, og etter en måned med snikangrep på vår mat så lot vi henne endelig få begynne med litt tynn risvelling. Hun elsker det, og spiser begjærlig hver dråpe vi gir henne. Det har ikke vært noen tegn til problemer annet enn litt mer aktivitet i maven. Jeg lager vellingen på morsmelk, og ammer henne ellers som før. Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er for å høre hvordan dere gjorde det når dere innførte mat. Hvor lenge ga dere kun risvelling, og hva instoduserte dere deretter? Jeg har inntrykk at det lønner seg å vente med frukt og annet med søt smak, men finner så mye konflikterende info om dette i bøker og på nettet. Jeg setter stor pris på det om andre kan dele deres erfaringer,- gjerne også i forhold til endring i søvnmønster etter at dere begynte med fast føde.
**Marge Simpson** Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 2. mars 2009 Jeg dytter på dene i håp om å få noen svar. :-)
lizaloo Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Hei. Vi gav ikke risvelling, men mais velling og begynte med det da hun var 3,5 mnd. Hun har også bare fått mme så hs mente at vi smått kunne begynne med grøt da hun bikket 4 mnd og det gjorde vi. Ingen reaksjoner på magen og vi økte til full porsjon (100ml) ganske fort og nå er hun snart 7 mnd og spiser større porsjoner. Så snart jeg begynte med grøt, så kjørte jeg på med andre smaker, flere grøt typer, grønnsaker, startet med 6 mnd glass da hun var litt over 5 mnd, frukt u name it. Vet man skal introdusere en og en ting, men hun gapte opp og ville ha. Dessuten var jeg alt for forsiktig med første mann, der ble alt gjort etter boka og han likte nesten ingenting. Om det var grunnen vet jeg ikke:) Men ville for all del unngå det med dette barnet. jeg har sef passet på om hun har reagert på noe, men hittill har det meste sklidd ned:) Hun begynte å sove mye bedre etter introdusering av fast føde og når hun var 6 mnd var hun nattavvent, men da hadde hun spist godt på dagtid i nesten 1 mnd. Det har heller ikke vært slik at hun ikke har villet spist grøt fordi hun har smakt på frukt og sånn. Tror det er mer vanlig når de er større og har sterkere vilje og er mer bevisste. Prøv deg heller litt frem:)
**Marge Simpson** Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2009 Takk for et grundig og langt svar, lizaloo! Datteren min dier fremdeles to ganger pr. natt, og jeg håper at hun får mindre behov for mm nå som hun får velling. I likhet med datteren din så har hun en god appetitt, så jeg håper hun snart legger på seg litt mer. Måten folk introduserer fast føde på varierer nok veldig, så vi må nok bare prøve oss frem, slik du sier. Takk igjen for svar! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå