JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Når kan jeg begynne på Carazette?Tror det var det det hetta. Er litt redd for å bli gravid igjen. Det er snart 4 uker siden jeg fødte jenta vår. Kan jeg begynne på det før 6 ukers kontrollen? Eller bør jeg vente til da.
FrøkenJ Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Tror du kan begynne med det når det passer deg. Så lenge du fullammer skal man strengt tatt ikke bli gravid,men dette kan vel flere skrive under på ikke stemmer. :-) Begynte på cerazette for 3 uker siden,men sluttet for noen dager siden da lille snuppa reagerte sånn på det. Vær obs på at mm ofte forandrer smak når man får blødninger. greit å vite å kanskje ha mme eller frøstet mm tilgjengelig. Min lille snuppe nekta plent å spise da jeg begynte å blø. Lykke til.
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2009 Oki, hmm er det en mulighet å ikke få mensen? Noen middler for det? Eller får alle mensen uansett hva man gjør og bruker?
blockarella Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Såvidt jeg vet så kan du begynne når som helst... Men du må jo få dem på resept, sikkert derfor de fleste venter til 6 ukers kontrollen... Samt at de fleste ikke orker sex før den tid uansett, hehe... ;-) Jeg bruker cerazette selv, og lillegutt spiser like godt nå som alltid. Har lette blødninger (ca 2 dager) én gang i mnd, mange mister menstruasjonen mens noen få har småblødninger lenge. Eneste bivirkningen jeg merker er humørsvingninger, noe som er temmelig slitsomt. Gleder meg til jeg er ferdig med å amme og kan gå tilbake til den vanlige ppillen min... :-)
JenteBeibi.04.02.09<3 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2009 Hei blockarella Takk for svar. =) Tror jeg venter til 6 ukerskontrollen da. Får jeg vet ikke helt hva jeg vil ha enda. Men tror jeg vill prøve cerazette da, siden det funker fint for noen. Da kan det også funke på meg. =) Men er det noen andre som har noe å anbefale? Syns ikke dette var så veldig lett...
Skattimagen<3 Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Ett tips er jo å sette opp spiral da.. Da er man godt sikret!! Er dumt med de pillene hvis man ikke er veldig flink med dem da. Men spiral kan man ikke sette før minst 3 måneder etter fødsel.. Men skal du på pillen så er cerazette eneste merke du kan amme med =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå