Gå til innhold

Etterdønninger etter sv.skap og fødsel?


MissKitty

Anbefalte innlegg

Nå er jeg jammen så dritalei halebeinet at jeg tror jeg amputerer hele halen (jada, jeg har slik trollmorhale, for jeg er et troll av ei kjerring ;o).

Er det noen andre som er ømme i halebein-regionen? Nå er det straks 6 uker siden fødsel, trodde liksom det skulle blitt bra nå..

 

Har også plutselig fått dårligere syn, eller synet har vært litt rart før også, men under sv.skapet har det liksom ikke vært noen problem. Men nå har det slått til for fullt.. Merkelige greier. Til optiker i morgen.

 

Og tror du f#*& ikke mensen kom igjen idag, a..

 

Hrmf* - dette var dagens sutring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isj...ikke noe særlig med halebeintrøbbel da. Håper det går fort over. Og hva sa optikeren? Hørtes litt småspooky ut med synsproblemer.

 

Jeg har også noen etterdønninger. Fikk betennelse i operasjonssåret (haste-ks), og det er faktisk ikke helt grodd ennå. Det nærmer seg nå da; Tipper såret skal være lukket i løpet av uka. Mandag blir det åtte uker siden fødselen, så det er på tide, føler jeg. Dritlei av bandasjeskift, og generelt det å ha et åpent operasjonssår på magen. Har heldigvis ikke vært mye vondt, men det er likefullt irriterende, og det var slitsomt med alle sykehusturene som måtte til ei stund. Heldigvis ferdig med dem nå da. :)

 

Dessuten er jeg nesten tom for jern. Før svangerskapet hadde jeg et jernlager på 84 eller noe i den duren (husker ikke helt nøyaktig), nå er det nede på 6. Ikke spesielt gunstig, nei. Ikke så veldig rart at jeg har vært litt trøtt i det siste. Så nå har jeg noen måneder med jerntabletter foran meg. Urk.

 

Mensen håper jeg virkelig holder seg unna ei stund. Skal få satt inn hormonspiral om noen uker, så da håper jeg at jeg slipper unna den skiten.

 

Vel, det var _min_ syting for i dag. Flere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa meg :(

 

Jeg har og litt trøbbel med halebeinet, og smfsen. Det er rester av bekkenløsning som jeg trodde hadde gitt seg. Prøver å ta det rolig for tiden og ikke belaste for mye, må si jeg begynner å bøli lei av det må jeg si.

 

Ellers er alt fint med meg. Såret er grodd, humøret er godt og jeg får faktisk sovet en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahah - ja den optikeren. Det skal jeg jammen fortelle dere! Han var ca 150 år gammel og hadde sånt skikkelig gammelt utstyr. Jeg bruker linser og når jeg sa det, så så han ut som et spm.tegn. Jeg takket for meg og sa at jeg tror jeg tar denne synstesten et annet sted...

 

Så jeg prøver igjen på fredag, hos en jeg vet har nytt utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj..bekkenløsning er noe skit. Den glemte jeg faktisk i klagetiraden min..hehe... Jeg klarer meg overraskende bra, men den sier klart ifra når jeg har gått for lange turer, trillet vogn på ubrøytet vei eller noe sånt. Men forhåpentligvis slipper den til slutt taket denne gangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MissKitty.

 

Jeg ler av innlegget ditt. Håper at du har det bra og at halebeinet ditt snart blir bra.

Jeg føler meg i topp form bortsett fra at magen ikke vil forsvinne. Må nok sette inn et skikkelig trøkk nå når jeg har pasert 6 uker i morgen.

 

Lykke til hos optikeren i morgen håper at han ikke er 150 år.

 

hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen.. ja, den blir vel værende akkurat der den er, kan jeg tenke meg.. Tror ikke den forsvinner av seg selv. Men et eller annet sted må vi jo ha fettreservene våre, i tilfelle magrere tider, eller?

 

Jo takk for lykkeønskninger til optiker. Skal gi tilbakemelding om hvordan det gikk, jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja.

Jeg som trodde jeg skulle trene etter 6 uker. Føles stadig som om hele underlivet skal falle ut når jeg går. Og jammenmeg ser det ikke sånn ut også. Var nok noe uheldig med min tang-fødsel. Legen sier jeg har fremfall som kan opereres om et år. jippi.

Tålmodighet er ikke min greie.

 

På den andre side er magen overraskende flat og håret tykt og frodig :)

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff og uff. Håret ja, det hadde jeg helt glemt. Foreløpig er det der, alt sammen. Men det er dvaskere enn til vanlig, og håravfallet (og resten av forfallet) er i anmarsj. Føler det på meg. Forrige gang mista jeg masse hår, blir nok ikke spart denne gangen heller. Tar det ikke et par-tre mnd før det verste setter i gang, a?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det godt... Mister veldig lite hår til vanlig, men nå finner jeg stadig vekk lange hår på genseren min osv. Jaja...det er heldigvis nok å ta av, så jeg stresser ikke med det. Derimot stresser jeg litt med å få klippet meg, for det har jeg ikke gjort på eh...husker ikke. Vel, planen er å få det til neste helg, og det blir deilig! :)

 

Men MissKitty: Hva sa optikeren i går? Var det et litt mer informativt besøk enn forrige forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jada, denne gangen var optikeren en halvfeit dame midt i livet, med null sans for humor. Jeg er mer av det skravlete og sprudlende slaget, så det var ikke akkurat kjemi oss i mellom.. Skjønner ikke hvorfor jeg skal være så inni granskauen uheldig med disse optiker-folka?

 

Nuja, jeg fikk nå tatt en synstest og resultatet var som forventet, ulik de forrige to gangene jeg var der... (tredje gangen på 2 år nå).

 

Moralen i historien må bli: Ikke stol på en optiker når du er gravid eller akkurat har vært det. Jeg må nok ta en tur til når hormonene har roet seg ned..

 

crap-crap-crap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, da får du jo løst det alltid like aktuelle spørsmålet: Hva i all verden skal jeg bruke pengene mine på? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...