Gå til innhold

hull i ørene på lillejenta mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her og lurer på om fem år gammel er for ungt? datteren min har begynt å mase om å få hull i ørene. jeg sier til henne at jeg synes at hun er litt liten enda, og at det er vondt å ta hull. men da svarer hun at hun er stor, og "æ tåle d shø mamma"

jeg synes det er for ungt, men samtidig så vil hun veldig gjerne dette da, tror hun må ha sett en unge ha det eller noe for hun har mast noen dager nå....hva synes dere? bør jeg vente litt til, eller tåler en femåring det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes ikke det er for tidlig...hun ser og skjønner hva det går ut på så jeg synes hun skal få det jeg...:o) men ta begge hulla på en gang....;o)

Skrevet

Jeg ville ventet til skolestart. Nå har jeg ikke en datter selv, men om jeg hadde hatt ville jeg satt grensen ved skolestart dersom hun selv ønsket det da, hadde ikke akkurat mastom det heller ;-)

Nå er jo mange barn 5 år ved skolestart så da er det jo ikke den store forskjellen da, men det er ofte litt roligere hverdager rent fysisk på skolen enn i barnehage. Tenker da for fare for at øredobbene skal sette seg fast under lek osv.

Skrevet

Eg meiner at de må være 4-5 år og siden di jente er 5 og hun ønsker det sjøl så syns eg det er greit.. Mi jente skal få når ho vil det sjølv, men ho må minst vere 4-5 som eg skreiv her... Det er jo du som må bestemme dette uansett..

Skrevet

Jeg var 7 år når jeg selv fikk, og husker det var fryktelig vondt! Så et godt tips å ta begge ørene samtidig som nevnt over her! :-)

Og jeg synes hun skal få det. Det er jo veldig pent, da :-)

Skrevet

I barnehagen til dattera mi har en av gutta skikkelig bling-bling, han fikk det når han var fire eller fem. Dattera mi på to har mast en stund allerede av den grunn, og jeg har sagt hun kan få når hun har sluttet med bleier. Regner med det blir til sommeren. Da er hun over tre.

Skrevet

føler meg litt tryggere til å svare ja til henne nå som det er flere her som ikke synes det er for ungt :)

det er veldig pent ja, håper bare hun takler at det gjør litt vondt. regner med jeg tar henne med i dag eller i morgen så får hun få viljen sin denne gangen (også) da ;)

hun er fortsatt fem år når hun starter på skolen, vil ikke tro det er store forskjellen på henne nå og da ;)

takk for svar :)

Skrevet

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 3 dager gammel...på sykehuset.

Skrevet

hm...det må jeg si var veldig tidlig da, hehe. om jeg hadde vært den som hadde tatt hull i ørene på folk ville jeg nektet å gjøre det på så små barn..men meg om det. .

Skrevet

Artig historie..

Jeg maste høl i hue på mamma om hull i øret som 5åring.. ja vel sa mamma... Vi dro til ei som gjorde dette.. Jeg syntes det var sååå vondt, at jeg turte bare ta ett hull.. Gikk i 2år med ett hull i øret (noe som sees på 1klasse bilde hehe).. En dag sa mamma og pappa at nå skulle jeg! Så vi dro og tok det andre hullet.. Litt av ei pingle var jeg.. hehe

Jeg lurer på om jeg vil ta hull i øret på min datter ganske tidlig, som baby liksom.. Må bare få ei først da.. hehe.. Men syntes det er sååå søtt med små barn med hull i ørene=)

Skrevet

Jeg er glad for det idag da :P Men vi har selv valgt å vente med å ta hull i ørene på jenta vår ja...

Skrevet

Bare ikke gjør det i en frisørsalong! Gå til en skikkelig piercingstudio og få det gjort. Disse små ørene er fulle av små punkter og nerver og brusk. La noen som er proffe gjøre det!

Jeg personlig ville ikke gitt min 5-åring hull i ørene.

Skrevet

Vet ikke om det er sånn ennå, men før tok de hull i ørene på jentene på fødeavdelingen i Spania...

Skrevet

Jentene mine fikk hull i ørene i mai, da var de henholdsvis 3 år og 9 mnd og 5 år og 9 mnd gamle!! de hadde mast lenge, var ikke noe tema at hun yngste ikke skulle få lov- det er akkurat to år mellom de, og de elsker å pynte seg, hun vil alltid gjøre slik som storesøster...

Hun minste syntes det var minst vondt, og det er hun som fortsatt har hull i begge ørene, skifter masse øredobber- går i barnehage og det har aldri vært noe problem.

Skrevet

min datter var ett år da vi tok hull i ørene hennes.......ho har aldri hatt noe problemer med de og aldri tuklet med de fordi de alltid har vært der......har selvfølgelig bare dobber som sitter inntil øret.i bhg hos oss er det noen få til som har hull og alle er norske vet jo att det er mer vanlig i andre kulturer.........

Skrevet

vel..da har vi vært å tatt hull i øret da..og det endte jo litt som jeg fryktet..og som dere advarte mot....hehe..nå er jeg den stolte mamma til en femåring med et hull i øret ;)

hun nektet å ta det andre. og kunne ikke tvinge henne, prøvde å forklare henne at det var jo dette hun ville og at jeg sa jo at det kom til å gjøre vondt, men det gikk ikke inn (kan vel ikke ventes av en femåring eller da ) ;) alt er bra nå da. sitter i senga si på rommet å synger av full hals, så alle smerter er vel borte. får prøve å overtale henne til å ta den andre snart nå, rollene våre snudde seg vist. først maste hun på meg om å få ta, nå må jeg mase om at hun tar den andre, hehe, men ordner seg vel på et vis. ;) får lokke med en preimie eller noe :-s

får håpe det ikke tar to år som en over nevnte ;)

Skrevet

Får håpe det går bra :) Er jo litt penere med hull i begge ørene ;)

Jeg for min del syns ikke barn skal få det før de begynner på skolen, og gjerne et par år etter det igjen..

Når jeg ser babyer/barn på 1-2 år med hull i ørene får jeg nesten litt vondt inni meg. Jeg sier ikke dette for å være slem. Men de er jo så små, og det er jo ikke etter deres ønske så skjønner da ikke vitsen med å gi de den smerten med å "tvinge" på de hull i ørene. Jeg syns ikke det er noe fint når små barn har hull i ørene, de er jo søte fra før. Jeg får da bare en følelse av mødre som prøver å pynte opp barna sine..

Men hver sine meninger. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...