Plutselig_gravid Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Mistenker det hos min 5 åring. Diabetes evt noe med nyrene. Skal til legen fredag så blir det utredning Hvorfor mistenkte dere det? Og alder på barnet? Hvilke prøver ble tatt hos legen? Hvordan er hverdagen? Symptomer hos min gutt er bl.a: - tisser minimum 20 ganger for dagen (og i mengder, dvs kommer mye hver gang) - tisser minst 2 ganger pr natt - drikker en mye, men føler han tisser mer enn han drikker - brekninger - trøtt og svimmel - vekttap siste 2 mnd Har gradvis blitt verre de 2 siste mnd... Ellers meget aktiv, oppegående og frisk gutt på 5 år Hvorfor mistenkte dere det? Og alder på barnet? Hvilke prøver ble tatt hos legen? Hvordan er hverdagen?
Gemini77 Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 En bekjent fikk diagnosen på sønnen sin for en uke siden. Han er 4 år og hadde symptomer som trøtthet/slapphet, tisset mye og drakk mye. Dro til legen og 1 uke senere var diagnosen på plass.. De har nettopp fått diagnosen så det er litt kaos der om dagen da de må måle blodsukker på nettene etc. Men det går seg vel til når man blir litt mer dreven. Lykke til med gutten din!
Nusseline♀♀♂ Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Må man måle blodsukker på nettene på barn eller er det kun i en overgangsperiode? Faren min har type1 diabetes og han måler såvidt jeg vet ikke på nettene med mindre han får føling.
Plutselig_gravid Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2009 Takk for svar:) Håper så inderlig det ikke er diabetes.. Skal måle blodsukker i morgen, de ringte meg opp igjen og ville ha han inn egentlig asap. Uansett skal han utredes, da det kan være noe med nyrene også. Operert i urinveiene før. Kan bli travelt fremover ja. Venter baby når som helst nå...
lure Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Vi venter også på svar fra prøver. Hun er snart 5 år. Drikker og tisser masse, trøtt og sliten og vekt tap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå