Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 jeg kjenner tydelig at babyen har kramper inni der, ikke hele tiden men d kommer og går. syns d er så ekkelt. er d flere som har d slik?
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Er nok ikke kramper. Kan enten være hikke elller at h*n tisser. Babyer som hikker kjennes ut som små rytmiske dunk i magen over en tid, mens noen babyer er sånn at når de tisser så er det akkurat som om de skjelver eller rister litt fort. Min eldste gjorde dette mye i magen og jeg kjente det igjen når han var nyfødt faktisk, samme lette ristingen da også ;-)
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 d er ikke hikke. jenta mi fra før hadde masse hikke i magen så d vet jeg hvordan kjennes ut, disse krampene kan vare opptil 5 min ,så er litt rart hvis han tisser så lenge.
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Hm, ja det var litt lenge ja. Du får evt spørre på neste kontroll da.
Gjest Hellokitty03+09+13+13 Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 ja må nesten d. blir jo litt bekymret. kan liksom ikke se hva som skjer inni der heller.
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 sånn føler jeg også...kan heller ikke huske at det var sånn sist gang...uff...håper det ikke er noe farlig altså....men det varer ikke så lenge som 5 min her da...varer ca 30 sekunder kanskje.... jeg skal på 3d ultralyd i morgen så jeg skal spørre jordmora da om hva det kan være.....)
Underveis --> Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Junior her har også "kramper". Er mer skjelvinger, egentlig. Kjenner det jevnlig. Spurte jordmor om hun visste hva det kunne være, og hun mente at det kunne være at han drømmer. Det kan det være, spør du meg også. Han er stort sett ganske rolig når disse skjelvingene kommer, og jordmor sa at man godt kunne se lignende skjelvinger i søvne hos babyen etter fødsel. Har lest om flere her som har opplevd det samme, så jeg er ikke bekymret for at det er noe galt.
blebla Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 jeg også ble beroliget hos jordmor forige kontroll om at det var helt vanlig og ufarlig. han ristet med små pauser i nesten en halvtime en kveld, kunne umulig være den tissingen som folk snakker om, så jeg spurte og hun sa at de ikke helt visste hva det var men at det ikke var farlig hvertfall. At man som nevnt over her vil komme til å se den skjelvingen hos babyen når den er født også, i søvne eller ide han våkner og sovner fort om en annen. Mange opplever dette. Så jeg ville ikke bekymra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå