Gå til innhold

Har bestillt meg en dopler(Angelsound)


quack-quack

Anbefalte innlegg

Selger på Ebay sendte den på fredag, så jeg regner med jeg har den innen 10 dager. Dette blir spennende! Gleder meg til å kunne ligge hjemme på sofaen og lytte til hjertet(og at den plasker i forstervann har jeg hørt?).

 

Faren min selger slike apparater til fødeavdelinger på sykehus, og sa at hans firma selger de for 5000! WOW! Min kostet 250 på Ebay! hehehe. Så er kanskje ikke kvaliteten like bar som på et sykehus, men uansett... har lest flere her inne som er fornøyde, så jeg håper på å bli en av dem jeg også:)

 

Jeg skal holde dere oppdatert når jeg får den på hva jeg syntes om den!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angelsounden er faktisk veldig god og veldig følsom...Jeg har hørt hjertelyd fra uke 11 med min egen...Hos legen med hans til 7000 fant vi den ikke før i uke 16......og jeg har hatt med min til han så han har fått høre med min og min er rett og slett mer følsom:)

 

Du hører fostervannet ja...og spark:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag kom pakken fra Hong Kong, og jeg la meg spent ned på sofaen for å teste den ut...men etter å ha prøvd i 30 min ga jeg opp.. Hører ingen hjertelyd jeg. Hører min egen hjerterytme, men ingen rask bebyhjerte...

Kan det være at h*n ligger slik til at det ikke kan høres? Har jo hørt hjertelyd flere ganger hos fastlegen(senest mandag i forrige uke).

Må si jeg blir litt nervøs når jeg ikke hører noe som helt:( Spess når jeg har gått på antibiotika hele uken og vært syk... huff.. blir nervøs av sånnt jeg! Får prøve igjen litt senere i kveld...

 

Har du noe spesiellt sted på magen du hører Charlotte? Jeg husker ikke jeg hvor fastlegen min har putten den... Men hun har alltid funnet lyden etter 5 sekunder...

 

Håper virkelig ikke den er død....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke tenk at den er død snuppa for det er den ikke:)

De gjemmer seg godt..hvor langt er du på vei?

 

Prøv å ta den litt over skambenet sånn ca midt på og søk opp og ned til navlen...min ligger iallefall der nå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 14+5, så jeg burde jo høre noe?

Skal prøve igjen i kveld...

Har du sånn ul-gel? Jeg har glemt å bestille meg det, så jeg brukte babyolje.. vet du om man får kjøpt gel på apoteket eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt sånn aloevera gele på tube...de selger den på matbutikken..den funker knall=)Og pass på å ha på godt med den for da hører du mere:)

Ja,da burde du høre noe....men babyen kan vri seg unna innimellom...min kan være vrang og finne ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant det!! Ahh.. nå ble jeg glad! Jeg prøvde helt ende mot skambenet som du sa, og det var det plutselig en ivrig bankelyd gitt! Gleder meg til pappaen kommer hjem og kan høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER;)er det ikke herlig å kunne høre?:)

Pappan kommer til å bli så kry når han får høre:)Snart hører dere nok små spark også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,det var kjempe herlig! har jo hørt det tre ganger hos legen, men å kunne høre det hjemem på min egen sofa var bare priceless:)

hørte noe banking også, men er litt vanskelig å vite akkurat hva det er syntes jeg hehe.. men venne rmeg nok til lydene etterhvert hehe.

 

men.. hvor ofte tror du det er ok å bruke den? Har lest på forskjellige steder på internett nå, og de fleste sidene skriver at man ike burde bruke den mer enn et par ganger i uken toppen. Og ikke i lenger et noen få minutter av gangen?

Jeg trodde ikke den kunne være skadelig for den lille? så hvorfor kan man ikke bruke den oftere hvis man vil?(ikke det at jeg skal sitte og høre på det hver eneste dag da, men er begynner jo å lure på om det er skadelig når de skriver slikt...)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forhørt meg med flere leger og gyn som driver med ultralyd apparater....Det er ikke skadelig å bruke:)Du kan bruke den så ofte du vil...men helst ikke lengre enn 2 min av gangen.Så når du har funnet hjertelyden og hørt den er ok er det nok.Så det er bare å lytte med god samvittighet:)

 

 

Jeg hadde ma i april og legene syntes det derfor er helt naturlig jeg ønsker bruke den hver dag for å høre om alt er ok:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner ikke vitsen med å kjøpe seg doppler nei.....Nei nei..

Men enkelte syntes det er greit å kunne høre på babyen før man kjenner spark vettu.Det er jo valgfritt om man vil kjøpe det eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå inn på e-bay så får du kjøpt den for 250 kr:)

Men velg den som er fra Hong Kong:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MA i oktober selv, og å kunne betale 250,- for å kunne sjekke selv om det er liv der inne, isteden for å gå å være beskymret er SÅ verdt pengene. Å kjøpe en til mange tusen kroner kan jeg være enig i at er litt drøyt, men hva er egentlig 250 kroner?

 

Ja, bestill den fra Hong Kong. Så det lå flere der, og prisen varierer veldig til tross for at produktet er det samme. Dette var min første handel på ebay, men kunne ikke vært mer fornøyd. Betalingen gikk fint, sendte leverandøren en mail og han svarte umiddelbart. i tilegg fikk jeg pakken i postkassen på under en uke! genialt.

 

pappaen hørte hjerteslagene for første gang i går kveld, og elsket det:) han satt og hørte i flere minutter hehe... Tror det var morro for han å føle seg litt nærmere bebyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...