EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Nå trenger jeg gravidklær, det er bare å se sannheten i øynene... Buksene strammer og gensrene kryper opp, og jeg er bare 3 mnd på vei. De lyver ikke når de sier at magen kommer raskere andre gangen, nei! Jeg er ganske tynn til vanlig, og har ikke lagt på meg noe særlig, bare kulemagen som har krøpet fram. Hvor bør jeg gå på jakt? Jeg er langt fra rik, og bukser til 7-800 kr stk er desverre utelukket, selv om jeg gjerne skulle hatt råd og mulighet til det... Ønsker meg kjoler, bukser og gensere/tunikaer sånn i første omgang. Buksene skal være denim, er ellers glad i brunt, grønt, orange, "naturfarger", i tillegg til alt som er fargerikt og "klart" i fargene. Noen tips?
erteposen + 4 Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 He, he...jeg trodde det var "stor jente klær" du var ute etter, og det aner jeg ikke noe om:) Du er da ikke en tjukkas bare fordi vi har fått mage!! Siden du tenker økonomi synes jeg personlig at hm er tingen. Jeg har god erfaring med buksene der, og prisen er grei. Det er lite naturfarger for tiden, men du kan bruke vanlige tunikaer og kjoler lenge. Et annet tips for økonomi er tights under tunikaer, og lange singletter utenpå bukser og heller ha en liten jakke. Om du ikke er rik:) Jeg er gravid med tvillinger, 18 uker på vei og ganske så mage. Lange singletter og mine vanlige bukser som er lave eller litt vide fungerer bra.
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2009 Hehe, jeg synes ikke det er negativt i det hele tatt å være tjukkas, for meg er bare det et hyggelig kose-ord for gravidmage- og kropp. Ikke negativt ment i det hele tatt! Er mest overrasket over hvor fort det har gått, forrige svangerskap fikk jeg ikke mage før jeg var 6 mnd på vei nemlig. Så nå syns jeg at jeg var tidlig ute, jeg hadde sett for meg at jeg bare kunne flytte inn gravidemagen min i mine løse, ledige vår- og sommerklær, men nå er vi liksom ikke helt der enda på værfronten ;-) Takk for gode tips forøvrig!
Endelig! :-) Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 hehe fant en del billige klær inne på gravidshop.com der var klært i flere prisklasser. ellers så er det jo hm da.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Hei hei De har mye fine topper på lookatmom. Men de er litt dyre. Motherhood.com har en del rimelige basisklær. De er greie å kjøpe fra. Obs klærne kommer levert på døren, så passer best for deg som er hjemme for tiden. Ellers er HM fine greier. Liker en del av tinga til mama-licious, men dessverre selger de ikke det i alle byer. Ikke på nettet heller.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 Og de lange singletene på bik bok eller gina tricot er greie. På bik bok er det til og med en del fine farger, he he:) Mine var sånn 2 for 100 kr tilbud også
Bic&Bac Skrevet 3. mars 2009 #7 Skrevet 3. mars 2009 Jeg skal selge alle mine klær nå, som jeg brukte da jeg var gravid. Selger de til halv pris eller billigere...
2flottebarn;) Skrevet 4. mars 2009 #8 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har kjøpt topper/tunikaer på vanlige butikker (veromoda/hm). Mange fine skjorter o.l. som er lange og med fint snitt til gravide. Har kjøpt en del i str M (som jeg bruker enda - i uke 35). Ellers har jeg bukser fra mama licious og HM. Ser en del bruker fine strømpebukser/longser under lange overdeler, dette er jo fint hvis du er lita! hvis du fortsatt får på deg dine vanlige bukser, så selger de jo sånne "belter" på HM som du kan ha utenpå, så kan du bruke buksene dine lengre uten at du føler at magen henger helt løst. Lykke til! Jeg kjøper litt topper som jeg tenker kan være fine når jeg blir tynn og som er kjekke å løfte opp for å amme etterpå, så slår man to fluer i en smekk;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå