Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Jeg trodde MA betydde "medisinsk abort", altså framprovosert abort. Er det ikke sånn? Blir litt i tvil når jeg ser hvordan forkortelsen brukes. Hilsen uvitende
Gjest -<<- Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 MA brukes om "missed abortion." Det er når embryo/foster dør, men ikke støtes ut av kroppen som ved en SA (spontanabort). Man kan gå lenge uten å vite at man har abortert.
Tweak Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Jeg hadde en "missed abortion" i fjor høst og noen uker etter ringte jeg til gyn for å få svar på noen spørsmål. Jeg ville forklare hvorfor jeg ringte og beskrev at jeg hadde hatt en "ma", for jeg er jo preget av bim og andre slike forum. Merket plutselig at stemningen på telefonen ble ti hakk kaldere! Som om jeg ikke hadde rett til å være bekymret over det jeg lurte på. Og så spurte hun, for å bekrefte, om det var en medisinsk abort jeg hadde hatt. Nei, "missed" sa jeg. Og da steg temperaturen til normalt nivå igjen. Hos helsevesenet er "ma" en medisinsk abort. Vet ikke hva deres forkortelse for "missed abortion" er. Her på BIM derimot brukes ma for "missed". Tror nok ikke de som har hatt medisinsk abort skravler så mye om det her inne at det vil skape misforståelser. Men man kan jo passe på å presisere når en snakker med helsevesenet, he he.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #6 Skrevet 2. mars 2009 MA er missed abortion. Ikke en medisinsk abort. Hun som skriver over her forklarer helt riktig, at fosteret dør, men støtes ikke ut av kroppen. MA er som sagt ikke en medisinsk abort!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå