Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Det er kanskje en grunn til at alle ikke har det helt ryddig og rent hjemme! Jeg er alene med 5 barn..går og rydder veldig ofte jeg. Men det hjelper ingenting når rommet er like galt ikjenn,når jeg holder på med neste rom. Roter ikke deres barn da?? Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal rekke alt. Jeg må jo ta meg av barna også?? Mat osv. På kveldene trenger jeg og slappe av..har slitasje gikt,så jeg piner meg gjennom dagene,så husarbeid på kveldene,har jeg for vondt til! Må ordne meg vaskehjelp jeg da.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Knaser det under føttene deres når dere går inne i stua/kjøkkenet? Gror doen og vasken ned? Kan dere se ut av vinduene? Blir du møkkete på klærne av å sitte i sofaen din? Hvis du kan si nei til disse spørsmålene, så har du et helt okei hjem. At det er litt leker og rot når du har 5 barn er helt forståelig.. Men de er vel neppe spedbarn alle sammen?? Kanskje det er på tide å la dem få noen arbeidsoppgaver/plikter hjemme? De vil jo også trives mye mer hvis de kan ha det rent og ryddig rundt seg.
Gjest Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Hva med å lære barna til å rydde etter seg? (og all ære! Alenemor til 5 barn? WOW!)
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #4 Skrevet 2. mars 2009 Kan svare nei på de sp.målan ja.untatt noen fingermerker på noen vindu,hehe. 2 eldste er flink til og rydde. De andre er ganske små.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #5 Skrevet 2. mars 2009 Kan svare nei på de sp.målan ja.untatt noen fingermerker på noen vindu,hehe. 2 eldste er flink til og rydde. De andre er ganske små.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #7 Skrevet 2. mars 2009 Hei 5 barnsmor:) Jo nå skal du høre:) Her knaser det litt under føttene inni mellom. Vi ser ut igjennom vinduet , men det er endel håndmerker der. Her er leker overalt, samt litt klær som er hipps og happs på badet. Litt kaos på dagtid:) Men strøkent om kvelden, når jenta sover Jeg har bare ei , å hun er 1 år:) Det er rot i alle hjem. Men man må da ha litt styring mener jeg. Her er ingen svinestid , å det mener jeg er ikke 5 barnsmødre lever i heller så lenge man har kontroll. Men leker , og klær , ja det finner man hos alle.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #8 Skrevet 2. mars 2009 VI damer er vel litt hårsåre på det der. Vi vet at uansett så er det oss folk bebreider om det er rotete. Har en baby på tre uker og her en dag inviterte sambo sin far og hans samboer hjem til oss en dag han var sent hjemme fra jobb. Han kom ti minutter før de ringte på. Selv om vesla hadde en slik dag der jeg måtte bære på henne hele tiden, fikk jeg ryddet neste alt før de kom (sprang rumpa av meg). Men tror du ikke de kommenterte at det var rotete? Hadde aldri kommentert rotet hos noen med en nyfødt baby, hadde vel aldri kommentert rot uansett. Sambo skjønner ikke problemet, er jo bare pappa liksom. Han er ikke bare pappaen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå