Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #1 Skrevet 2. mars 2009 Dersom ikke mannen min og jeg er med vil ikke mine svigerforeldre ha begge barnebarna... Ikke på dagen og I ALL FALL IKKE til overnatting.... Jeg ser besteforeldre som er MYE eldre enn mine svigers som har flere barnebarn på tur ulike steder. Hvordan er det med dere?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #2 Skrevet 2. mars 2009 Hvis de ikke orker/takler det så må de få lov å bestemme det selv. Jeg ville heller vært glad for at de tar en og så finne noen andre til det andre barnet så får dere heller rotere hvem de passer. Mine foreldre vil ikke passe barna før de er minst 4 år og har sluttet med bleie og kan snus ryggen til litt uten at de forsvinner. Det er litt trist selvfølgelig men jeg skjønner også at de ikke orker å passe små barn. Og aldri i verden om de hadde passet to på en gang. det måtte være om jeg lå på sykehus og ingen av mine søsken eller venninner kunne stille opp. Jeg er alene med barna mine, bf har de ingen kontakt med og foreldrene hannes er ikke intresert heller.
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2009 #3 Skrevet 2. mars 2009 Jeg mener det er viktig å respektere besteforeldrene dersom de ikke ønsker å passe to barn samtidig eller ha de på overnatting eller hva det måtte være før de er nådd en viss alder. Så lenge de ikke holder seg helt borte fra barnebarna såklart. På lik linje som vi som foreldre ønsker respekt fra besteforeldre ang oppdragelse og innblanding i vårt liv bør vi også forstå og respektere hvordan besteforeldre ønsker å være besteforeldre!
mai mammaen til to Skrevet 3. mars 2009 #4 Skrevet 3. mars 2009 jeg syns besteforeldrene må få bestemme selv..... her har vi ikke det problemet. men mormor har ikke fått passet begge to enda... mini er kun 9 mnd.... men hun har fra han ble født prattet om hvor kjekt det skal bli når dem kommer på overnatting begge to...hehe... og i tillegg vil hun ha min søster sin på 6 mnd der.hehe... men nå er mine foreldre veldig engasjerte besteforeldre. i dag snakket jeg med mamma og hun var helt syk. det var jo 5 dager siden hun har sett dem. hehe... hun er lykkelig for at vi på søndag drar på en ukes ferie med henne., så da har hun alle tre barnebarna med seg i en uke. hehe
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2009 #5 Skrevet 6. mars 2009 Mine besteforeldre passer også kun den ene, stort sett er det gjennomgående for alle besteforeldrene også. De synes det er vanskelig og ikke sånn kjempehyggelig med en liten baby som de ikke helt håndterer. Helt greit, det kommer når de er eldre. Jeg ber forøvrig aldri en og samme person/par om å passe begge over natten. Det skal være KOS for barna også, og da vil jeg de skal ha udelt oppmerksomhet så langt det går.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2009 #6 Skrevet 8. mars 2009 Her kommer barna mine i en pakke. Og spør jeg om barnevakt så regner jeg med at de kan ta begge barna. Synes det er rart hvis de bare vil ha en. Jeg vet at svigerforeldrene mine "sliter" litt med begge to. De passer begge to, men vet at de synes det kan bli litt mye. Men de sier ikke nei forde. (og de koser seg med barnebarna, selv om de slokner i stolen etter vi har henta barna) Hadde de sagt de bare kunne ha en, så kan de like godt la være. Da er jeg jo like langt, for trenger jeg barnevakt så trenger jeg til de begge. Men eldste jenta hender sover der alene, det er fordi eldste jenta vil sove der,. Det gjør ingenting, da har vi jo ikke noen planer og kan fint ha lille jenta hjemme.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #7 Skrevet 16. mars 2009 Er du fra Bergen, mamma mø? Kjenner nemlig to søstre som har babiser på samme alder som de du snakker om som har en mamma som tar seg mye av de små Jeg er på prøveren om du skjønner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå