Gå til innhold

Kjøper dere mye klær i str 50??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stort sett bare kjøpt klær i str 56, men er redd det blir litt stort i starten.Lurer derfor på om jeg burdte handle inn litt i str 50 også??

Hva har dere andre gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har kjøp inn en del i str. 50 også! Vet ikke hvor nødvendig det er. Er førstegangs:) Har 3 bodyer, 3 strømpebusker, 3 bukser og 2 pysjamaser i str. 50:)

Skrevet

jeg har mest i 54-56

tror ikke man trenger 50 så lenge.

Men det er jo veldig stor forskjell på babyer da.

Men jeg har fått estimert vekten til barnet på ca 3500 ved termin. da var det ei i en barneklesbutikk som mente 56 er fint.

Er jo ikke så farlig om klærne er litt store i to uker.

Skrevet

Akkurat samme dilemma her i gården!

Kjøpte kun i 56, helt til jeg var på ekstra UL for noen uker siden, og legen sa at gutten ligger helt på gjennomsnittet. Holder det seg slik, så trenger jeg nok noe mer i 50. Har kjøpt tre-fire sett i 50 nå da. Vanskelig det der syns jeg.

Skrevet

Jeg har kjøpt mest i str 56.

Jeg har tørketrommel så klærne krymper jo bittelitt i den.

Forrigemann var 4200/53/37 og en plugg (stort hode, bredskuldret) og der var alt i str 50 for lite.

(Tror det også kommer an på kroppsformen til bebis like mye som selve vekten og lengden på de)

Blir vel til at vi handler inn mer i str 50 etter fødselen hvis det viser seg at tulla i magen min nå er mindre enn storebroren sin.

Skrevet

Hei!

Jeg har ikke så mye i 50, men noen bodyer( 2 nye og tre-fire fra førstemann), et par sparkebukser og to dresser. Og sokker og luer da... Men har termin i mai og da trenger man ikke all verdens med klær heller :)

Med førstemann brukte vi 50 en stund, hadde noen dresser i 56 fra starten men da drukner jo nestenungen i det hehe....Men kjøper ikke mer nå, kan evt komplettere når bebisen har kommet og man ser hva man trenger!

Skrevet

første babyen min var 53 cm lang og 4240g og hadde ikke litt plass i str 50, måtte gå rett på 56

men andre babyen min var bare 48 cm lang, men likevel over 4 kg da (4090g) hun brukte jo str 50 i ca 2 mnd!! så det var veeldig stror forskjell på jentene mine kan du si. Så helt corny ut med str 56 på minsta, ble skikkelig baggy, og så ubehagelig ut. Fikk brukt noe av klærne storesøster aldri brukte da:))

Skrevet

JA!! Kjøp endel i str 50 også, det gjorde nemlig ikke vi (fordi jeg hadde lest så mange her på BIM som frarådet det), og angret veldig på det da lille jenta var 2900 g og brukte str 50 i nesten en hel mnd! Har hørt om flere andre med større babyer som også brukte str 50 en god stund, så kan nok være kjekt å ha litt ja!

Skrevet

min gutt va 3030g og 59 cm lang. kjøpte ingen ting i str 50. fikk 2 plagg som jeg nesten ikke fikk brukt da de ble for små med en gang. får unge på omentrent samme str no å orker ikke kjøpe noe i str 50.

Skrevet

jeg hadde ingenting i str 50 til første jenta mi, og det gikk helt fint. (var 49 cm og 3700g)

var selv 54 cm og 4.5 kg da jeg ble født, så turte ikke kjøpe noe mindre enn 54/56 :)

men når jeg ser på bildene fra de første ukene nå ser jeg at klærne ser litt for store ut, så har kjøpt litt klær i str 50 nå. Prøver å kjøpe så lite som mulig da, for det er jo bare noen uker de blir brukt.

har kjøpt 4-5 bodyer og tynne bomulls bukser, et par luer, en tynn omslagsgenser og 2 myke bukser på H&M og Lindex, så har ikke brukt en formue akkurat da.

har strikket selv et sett med bukse, jakke og sokker i ull og 3 bodyer.

(så nå tror jeg at jeg allerede har litt mye i str 50...)

har lyst å kjøpe et par pysjer (obs, krymper i trommel..) og en tynn ull-lue

har termin i begynnelsen av mai, hadde sikkert kjøpt enda mer hvis det var kaldere årstid.

det er veldig mye jeg har lyst å kjøpe da, men prøver å begrense meg... får kjøpe i str 56

hadde lånte klær i begynnelsen til nr.1, det var veldig kjekt, for de vokser jo noe helt utrolig, 15 cm på 3 mnd!

fra str 62 og oppover har vi alt vi trenger fra før, så det er bare 56 jeg kan kjøpe, så kommer nok til å bli ALT for mye av det ;)

Skrevet

Hmmm... Har bare kjøpt en body i str 50 jeg, resten i 56... Har arvet en del i 56 og 62 også....

Vanskelig dette, men tror vi heller til at jeg sender sambo ut for å kjøpe i str 50 hvis vi trenger det... Er då dumt å sitte med klær man ikke får brukt synes jeg...

Skrevet

Helt enig med blomsterpiken her.....se hvordan bebisen din blir,før du kjøper så mye,send heller noen og kjøpe for deg når du ha fått:-) blir alltids nokk klær,har allefall vert sånn med mine to og regner med det samme nå når nr 3 kommer,men nå har jeg jo av alle sorter,snart ferdig og vaske og stryke og.-D,å tro meg selv det til førstepia ser enda nytt ut,man får jo ikke brukt alt...ett er jo det vi kjøper men man får jo somregel en god del....lykke til

Skrevet

Jeg har kjøpt et par bodyer i str. 50. Samt et par strømpebukser. Ellers har vi arvet litt i str. 50 og 56, men mest i 56. Jeg tar ikke sjansen på å sitte med bare for stort tøy. Erfaringene her inne er så sprikende så jeg har i alle fall sikret meg at vi har noe i str. 50. (Har kjøpt på salg.) Men jeg har ikke giddet bruke penger på sett og de dyrere tingene. Kun basic klær. Det er det som er mest praktisk og behagelig å bruke uansett har jeg tenkt. Har arvet noen sett som er greie dersom vi skal "pynte oss." Jeg ønsker ikke å vente å se det ann til ungen kommer. Den første tiden har jeg planer om å slippe å gå i butikker for å gjøre slike ting. Med unntak av mannen min så har vi ingen som kan gå i butikken for oss i noen grad heller og det er greit om han slipper å løpe fra butikk til butikk den første tiden. Men man vet jo aldri. Mengden tøy vi får bruk for kommer jo ann på om vi får en baby som er ren hele tiden eller om det kommer en som gulper og bæsjer ut alt som er. Det vil tiden vise ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...