Gå til innhold

Kjøper dere mye klær i str 50??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stort sett bare kjøpt str 56 jeg, men redd det blir stort den første tiden. Lurer derfor på om jeg bør handle inn i str 50 også??

Hva har dere andre gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt lite bruk for tøy i str. 50. Hadde 2 plagg i denne str. sist gang, nå har jeg ikke kjøpt noe i denne str. Anbefaler å kjøpe 56 og 62.

Skrevet

Jeg har kjøpt en del i str 50, men det er fordi jeg har fått beskjed om at gutten er liten. Synes det er greit å ha noen klær som faktisk passer i begynnelsen :)

Skrevet

Hei!

Jeg også var usikker på dette...kjøpte nesten ikke noe i str 50...Men det angret jeg på! Hun svømte jo i klærne..hehe... Men det kommer jo an på hvor stor babyen er...

Min datter er 2,5 mnd nå, og bruker fremdeles str 50!! Hun er 54 cm lang og 4170 g..

Men det kan være stooor forskjell på str i butikkene!! Noe i str 50 er jo for prematur nesten...mens noe er for stort når dem er 3-4 mnd.....

Min erfaring er at bodyer fra lindex er større enn de på hennes og mauritz i samme str....

Så mitt råd er no uansett å kjøpe feks 2 pysjer, 4-5 bodyer,

2-3 strømpebukser i nyfødt str(de kan ofte brukes en stund siden de er så stretchy), og myke bukser UTEN fot på bena i str 50. Da har du litt iallefall:)

Min erfaring er at barnet fort blir veeeldig kald på bena når det er fot på buksene/sparkebuksene!!!! Mye bedre uten fot, og da bruke ull sokker utenpå!! :)

Ofte er bukser med fot også for lange, slik at de henger å dingler på babyens fot....

Skrevet

Men min nr 1 hadde jeg kjøpt noe prematurt og noe i st 50.. og det i str 50 så jo ut som jeg ikke kunne bruke før han skulle konfimeres nesten. hehe Det endte med at jeg måtte ut å kjøpe dukkeklær.. hehe han begynte å bruke str 50 når han var 3.4 mnd gammel og er født 1 uke etter termin.. men han var knøttis da..

Lillebroren var og liten men ikke så liten.. der påsset str 50 når han var ca 2 mnd gammel. men brukte det fra starten av så han svæmte litt i klærene.. men men .. Denne gang har jeg kjøpt noe prematur som han skal få bruke på klinikken å de første ukene ellers er alt str 50-56.. men vi får se.. kan jo vere minstemann blir gigantisk i forhold til nr 1 og 2-. hehe

Skrevet

Mine 2 første barn brukte aldri str 50, gikk rett i 56. De var forholdsvis store babyer 3800 gram og 4000gram, begge var 51 cm lange.

Kjøper derfor litt i str 56, men mer i 62 som de bruker mye lenger...

Skrevet

Hadde i strl 50 sist, de passet i ca 2 uker

Skrevet

Veldig greit å ha litt klær i str.50, hvertfall bodyer, det blir mye skift i løpet av en dag=)

Riktignok kommer det jo an på str. til babyen når den er født, men vil tro de fleste får bruk for str 50 den første tiden.

Skrevet

Jeg har hadd ett sett i str 50 med mine siste to..har enda ikke brukt det..hehe..men det ligger klart og blir vasker for hver unge..

skulle man faktisk få bruk for str 50 har man da ett sett,så får pappaen dra innom H&M å kjøpe med et par sett til :D

tenk for et ansvar av glede det må være for han å kunne dra ut for å finne miiiiniklær til en pitte liten uskyldig baby...

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...