Gå til innhold

Hva leker deres ettåringer med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matilde blir ett år straks, og venner og familie vil ha gaveønsker. Det eneste hun liker å leke med er bøker. Hun kan sitte alene på gulvet og kikke i ei bok og prate i 20 minutter i strekk. Kosedyr syns hun ikke noe om, men kanskje vi kunne ønske ei dukke til henne.

Hva leker deres unger med som er rundt året?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bøker - de som har sånne klaffer og greier, er stor stas.

Duplo - eller andre klosser som kan settes sammen og tas fra hverandre.

Sånn klovn eller fyrtårn e.l. som er ei plate med en stang på, og ringer som skal stables oppå stanga.

"Puttebøtte" med klosser i ulike former.

Lekebil som jenta kan sitte på og kjøre rundt med.

Bamse som synger og snakker når man klemmer på labber, mage og snute.

Puslespill

Dette er i hvertfall de lekene jenta mi på 14 mnd liker.

For øvrig er det jo lurt å ønske seg klær hun kan vokse inn i - utedress til neste vinter og sånn. Vi fikk også ny bilstol 9-18kg i bursdagsgave til henne.

Skrevet

Takk for tips! "Puttebøtte" har hun ikke, det hadde kanskje vært noe ja. Flotte greier :-)

Klær har vi i overflod, siden vi har arvet så mye. Det er derfor jeg tror leker må være tingen. Bilstol er et godt tips da! :-)

Skrevet

Jenta mi er 1 1/2 år.Hun også elsker bøker..

Men det aller beste hun vet er sing-sang kortene sine!De er i bruk mange ganger om dagen HVER dag

Skrevet

Åja sier du det, hm hm hm. Jeg har kikka på de kortene, men ikke helt vurdert dem. Det må jeg gjøre sporenstraks :-)

Skrevet

Hun elsker de ihvertfall!

Vi har hatt dem siden jul,og ser fra uke til uke hvordan hun utvikler seg i leken med de.Hun har funnet favorittkort som hun leter frem selv.Kommer med de,for hun vil jeg skal synge sangen.Så nå kjenner hun altså igjen bildene på kortene som hører til favorittsangene.Såååå søtt vettu..Stadig henter hun seg et kort nå,står med det ihånda og danser og synger for seg selv også

Skrevet

oi, hvoe får man kjøpt sånne kort?

Skrevet

vi fikk de i gave,men jeg mener å huske å ha sett de både i lekebutikk og bokhandel.Vil tro du kan bestille gjennom en bokklubb kanskje

Skrevet

jonas er ett år og leker med puttekasse med lyder i (kom fra usa) gåbilen sin (selv om han ikke kan sitte oppå den) leker fra fisher price sin little people serie 1-4 år med lyd i (de er kjekke synes han) alt ant med lyd i igrunnen. og bøker. kosedyr er ikke det store her. men hadde jeg hatt jente hadde hun nok ønskt seg dukke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...