Gå til innhold

Hun slimer så hun brekker seg - noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske så lei klesvask og babybading nå ja!! Hun er 8 mnd., og har vært veldig forkjølet. Nå gjenstår litt kveldshoste, ellers er hun fin. Men hun slimer så vanvittig, tjukt slim som hun ikke klarer å svelge unna på noe vis - ikke går det med snørrsuger heller.

Vi gir vann på kopp, saltvann i nesen og på kvelden også Solvipect, likevel brekker hun seg minst en gang om dagen - og kaster selvfølgelig opp mat samtidig... Lekkert, og selvfølgelig ubehagelig for en liten kropp :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier bare en ting: BISOLVON!

Smaksløs slimløsende.Tror den kan gies allerede fra 6 mnd.Løser opp og gjør underverker!

Skrevet

Smakløs? Smart! Solvipect er nemlig ikke lett å få ned her. Kanskje jeg skal prøve, har nemlig hatt motsatt reaksjon på Bisolvon selv en gang, men det bør nok prøves ja... Takk for tips, apoteket neste.

Skrevet

motsatt?jøss,har jeg aldri hørt om.Helt genialt at den ikke smaker noe ja.Og de små trenger veldig lite.Tror det bare var 5ml eller noe.Håper det hjelper!

Skrevet

Oi, smaker ikke Bisolvon noen ting? Kjøpte den selv i dag for snuppa på snart 2 år har også slim i halsen...

Mente den smakte dritt da jeg var mindre jeg...

Skrevet

Vet den er å få i flere varianter nå(piller,flytende osv)

Vi bruker kun flytende,og den er ihvertfall så godt som smakløs etter min gane.Og ungene mine tar den uten å blunke

Skrevet

Så fint da...Skal gi snuppa litt når hun kommer hjem fra bhg.

Skrevet

Bisolvon skal ikke brukes på barn under 2 år - så fikk tips om å tynne ut hostesaft med vann. Andre tips mottas fortsatt med takk :)

Skrevet

Joda..Kan brukes a babyer også.Har fått klarsignal av legen!

Den fåes i forskjellige styrker.Også til de minste

Skrevet

Men fikk du resept da? Eller bare ringte du?

Skrevet

Bare spurte legen om jeg kunne gi henne det jeg.Fordi jeg allerede hadde det i hus.Han sa at det gikk helt fint.De skal jo ha veldig lite da,men det hjelper så godt at det trengs ikke mye uansett.Trengte ikke resept nei..

Venninna mi jobber på legevakta.Hun sier også at de minste kan få det

Skrevet

en dråpe lavendelolje på en ullklut som legges op brystet under nattdrakten på natta løser opp slimete svelg og neser på småttisene:)

Skrevet

Jeg har gitt Bisolvon til frøkna i kveld jeg, fikk anbefalt dette på apoteket. Hun er 1,5 år og skal ha 2-4ml pr gang inntil 3ganger pr dag.

Hun hoster allerede mindre. Det er tilsatt noe søtningsgreier i den sto det på flaska, så her gikk det ned på høykant. Hun hoster fortsatt, men er ikke så slimete som tidligere.

Skrevet

Kok te på tørket timian, kjøl ned og gi til babyen på tåteflaska. Timian er slimløsende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...