Gå til innhold

Amme offentlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å amme babyen så lenge som mulig, men er litt usikker på hvordan det blir når jeg er utenfor hjemmet. Er ikke så veldig keen på å amme offentlig på cafe ol og har hørt det kan være vanskelig å få babyen til å bytte mellom flaske og bryst. Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en flaskebaby og en puppebaby:) Altså ikke samme baby nei. Med førstemann fikk vi ikke dreis på ammingen, så jeg gav opp etter 2 mnd pumping. Han trivdes best med flaske. Med nr 2 gikk ammingen som en drøm, jeg pumpet litt innimellom for å ha et reservelager så pappa'n kunne ha henne alene. Det funket i begynnelsen, men siden hun var med meg overalt ble det enklest å amme. Vi glemte å bruke flaska, så til slutt ville hun ikke ha den i det hele tatt. Hun er 16 mnd og har ikke tatt flaske siden hun var 2 mnd, drikker kun av kopp. Så mitt råd til deg må bli å venne babyen til både flaske og pupp, hvis du ikke ønsker å amme offentlig. Mange barn trenger jo litt morsmelkerstatning i tillegg, så tror ikke det skal være noe problem å få h*n til å ta begge deler:) Ellers så finnes det jo masse praktisk ammetøy, så slipper du å blotte hele puppen. Jeg la ofte en klut over jeg, har store pupper og var lite interesert i å legge puppene mine i andres matfat ;-) Funket fint for meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke noe fan av å blotte meg helt offentlig, men forrige gang så brukte jeg ammetopper da jeg var ute og det gikk helt fint. Det var jo ingen som så noen ting da og da føler man seg ikke på utstilling... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre at det er noen flere enn meg som ikke vil slenge puppen i andres kaffekopp! Jeg blir selv så provosert av folk som ammer "overalt" fordi det er såååå naturlig! Særlig - jeg vil ikke ha andre kvinners pupper på netthinnen når jeg er ute på kafe for å kose meg! Lurer derfor litt selv også på hvordan en kan løse dette på best mulig måte. Førstemann hos meg var flaskebarn, så det var aldri noe problem. Men jeg håper vi får til ammingen denne gangen likevel.

Jeg har begynt å se meg om i byen etter diskrete steder å amme - det finnes faktisk endel koselige og tilbaketrukne kroker på enkelte kafeer o.l. der en kan være nesten i fred. Ellers tenker jeg også at et kombinasjonsbarn er ok - både for far og meg! Da kan han trå til litt innimellom også, og føler kanskje ikke at barnet bare henger i puppen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...